حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن

به گزارش مجله کارنیکان، نابغه جوان شطرنج دنیا که پیروز شده بود به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن راه پیدا کند، مقابل وسلی سو باخت و از گردونه رقابت ها حذف شد.

حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج کارلسن که از 23 اسفند شروع شده است، 16 شطرنج باز برتر دنیا حضور دارند.

در تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج دنیا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان شرکت نموده اند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج دنیا به جذابیت این رقابت ها افزوده است.

16 بازیکن این تورنمنت در دور مقدماتی و در سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در آخر هشت بازیکن برتر توانستند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه پیدا نمایند. فیروزجا با قرار دریافت در رده ششم این رقابت ها پیروز شد به مرحله بعدی صعود کند.

در دور رفت مرحله حذفی و یک چهارم پایانی این رقابت ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو رفت. فیروزجا در بازی اول با نتیجه 2.5 بر نیم بازی را به سو واگذار کرد.

دور برگشت درحالی شروع شد که فیروزجا برای صعود راهی جز برد نداشت. در ملاقات اول دور دوم این رقابت ها فیروزجا به تساوی رسید و در دور دوم و سوم مغلوب شد تا با نتیجه مشابه شب گذشته به سو ببازد.

با این نتایج وسلی سو شطرنج بازی بود که پیروز شد به جمع 4 بازیکن برتر این تورنمنت برسد. فیروزجا که در این تورنمنت عملکرد خوبی داشت با شکست مقابل سو حذف شد.

در دیگر ملاقات ها علاوه بر وسلی سو، کارلسن، نپومنیشی و گیری به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کردند و برای جایزه 60 هزار دلاری به مصاف هم خواهند رفت.

طبق برنامه معین شده در نیمه نهایی این رقابت ها مگنوس کارلسن به مصاف نپومنیشی و وسلی سو به مصاف آنیش گیری خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1660

به "حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف علیرضا فیروزجا از تورنمنت کارلسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید