تشریح انتها بندی فیلم شهر گمشده با جزئیات

به گزارش مجله کارنیکان، بالاخره انتها شهر گمشده با جزئیات توضیح داده شد. در این فیلم ساندرا بولاک، چانینگ تیتوم و دنیل رادکلیف در قالب کاراکترهایی به ایفای نقش می پردازند که در جستجوی یک اثر باستانی هستند. این فیلم که به کارگردانی آرون و آدام بی و بر اساس فیلم نامه ای که از طریق آن ها و اورن اوزیل و دانا فاکس به رشته تحریر درآمده ساخته شده است، همان خط سیری را طی می کند که بینندگان انتظار دارند.

تشریح انتها بندی فیلم شهر گمشده با جزئیات

هشدار: در این مطلب خطر لو رفتن داستان فیلم شهر گمشده وجود دارد

شهر گمشده داستان لورتا سیج را دنبال می کند که یک رمان نویس مشهور در عرصه داستان های عاشقانه است. او که به یک تور کتاب رفته از طریق ابیگیل فیرفکس میلیاردر و جنایتکار ربوده می شود، یعنی همان کسی که در جستجوی مقبره کالامن و گنج درون آن است که تاج آتش نام دارد.

فیرفکس معتقد است، لورتا تنها کسی است که می تواند به او در پیدا کردن گنج کمک کند، زیرا آخرین رمان او درباره همین شهر گمشده دی مرموز به رشته تحریر درآمده است. اما در همین حین، مدل جلد سری کتاب های عاشقانه لورتا، برای نجات این نویسنده از دست فیرفکس در پی او می رود.

شهر گمشده در حالی برای لورتا و آلن به خاتمه می رسد که آن ها پس از خاتمه ماجراجویی هایشان با هم در تعطیلات به سر می برند و ما شاهد یک یادداشت هستیم که در آن قید شده کتاب نو لورتا منتشر شده و او و آلن در کنار هم خوب و خوش زندگی خواهند کرد. اما ما می خواهیم در اینجا به تجزیه و تحلیل خاتمه این فیلم بپردازیم.

چرا آلن می خواست لورتا را نجات دهد؟

ممکن است آلن برخی از دلایل خود را برای نجات جان لورتا بیان نموده باشد، اما داستان پیچیده تر از آن است که فکرش را می کنید. او خیلی روی لورتا حساب نموده بود، نه فقط به این دلیل که مدل جلد کتاب او باشد. در حقیقت آلن از لورتا خوشش می آمد و می خواست شاهد پیشرفت او در زندگی باشد و ببیند که او به جایگاهی بالاتر از جایگاه فعلی اش دست یافته است. در واقع آلن می خواست از نظر لورتا چیزی بیش از یک مدل جلد کتاب دیده شود و می خواست لورتا هم پیله تنهایی را که به دور خود تنیده بود در هم بشکند و آلن را همان طور که هست به عنوان یک انسان ببیند.

بنابراین با اینکه می دانست چقدر از اینکه مدل یک سری کتاب های عاشقانه باشد خجالت می کشد، انتها این کار را پذیرفت. همین امر در مورد لورتا نیز صدق می کند، زیرا قبل از اینکه نویسنده شود، باستان شناس و زبان شناسی خوانده بود. آلن از لورتا می خواهد که با خودش کنار بیاید و به این درک برسد که کتاب هایش مردم را خرسند می کنند و زندگی را از زاویه دیگری نگاه کند. قطعا قلب آلن پیش لورتا گیر نموده بود و لذا او با الهام از قهرمان کتاب لورتا، تمام تلاش خود را برای نجات جان او انجام داد.

چاه اشک های بی خاتمه چیست؟

چاه اشک های بی خاتمه سرنخی از هیروگلیفی است که لورتا توانسته آن را ترجمه کند. او در ابتدا معتقد بود که این مکان یک مکان خیالی است اما بعدا معلوم شد که واقعا وجود دارد. چاه اشک های بی خاتمه مکانی است که کالامن و همسرش طاها در آنجا در کنار هم دفن شده اند. این مکان یک مقبره سنتی یا منطقه ای نیست که به راحتی پیدا شود یا افراد عادی بتوانند از آن بازدید کنند

. در واقع، چاه اشک های بی خاتمه بیشتر یک مکان مرموز و پنهانی است. پس از مرگ کالامن، طاها هرگز از عزاداری برای معشوقش دست برنداشت و لذا مقبره او نه تنها با آب، بلکه با چندین آبشار که مانند اشک از چشمان طاها به سمت پایین سرازیر می شوند احاطه شده است. این داستان می تواند روایتگر غم و اندوه لورتا و عزاداری اش برای شوهر مرحومش نیز باشد.

آیا مقبره و تاج آتش کالامن واقعی هستند؟

تا آنجا که ما می دانیم، مقبره کالامن و تاج آتش بر اساس هیچکدام از افسانه ها یا داستان های واقعی روایت نشده اند. شهر گمشده فیلمی شبیه به عشق بازی با سنگ یا ایندیانا جونز است که مقداری از چاشنی تامب رایدر نیز به آن اضافه شده است. اما درست همانند ایندیانا جونز، آثار باستانی و افسانه های شهر گمشده فقط برای همین فیلم ساخته و پرداخته شده اند.

قطعا چیزی مانند جام مقدس، مبتنی بر افسانه های زندگی واقعی است، اما به نظر می رسد شهر گمشده دی از وجود افسانه هایی کاملا تخیلی بهره می برد. همان طور که گفته شد، شهر گمشده دی ممکن است از شهر گمشده آتلانتیس الهام گرفته شده باشد، جزیره ای خیالی که طبق افسانه ها در وسط اقیانوس اطلس قرار گرفته است. اما در شهر گمشده دی، این شهر هرگز پیدا نشد زیرا در زیر گدازه هایی که پیش تر شهر را در خود بلعیده بودند پنهان شده است.

آینده لورتا و آلن چگونه خواهد بود؟

درست است که مدتی طول کشید، اما لورتا و آلن انتها در خاتمه شهر گمشده به هم رسیدند. بعد از اینکه لورتا کتاب دیگری را به اتمام می رساند، سکانس آخر فیلم آن ها را نشان می دهد که در تعطیلات به سر می برند و با توجه به اینکه این زوج برای رسیدن به یکدیگر سختی های فراوانی را تحمل نمودند انتظار می رود که برای مدت ها در کنار هم بمانند. در این مرحله، لورتا با این واقعیت کنار آمده که آلن مدل جلد او است و این اصلا بد نیست چراکه به واسطه حضور آلن می تواند داستان های جالب تری را به مخاطبان ارائه کند.

حال که آلن و لورتا دریافته اند که خصوصیات مشترک زیادی دارند باید یکدیگر را بیشتر بشناسند و شاید با هم به یک ماجراجویی باستان شناسی دیگر بروند. آنچه واضح است این است که هر دوی آن ها قبلا شکست خورده اند و لذا قدر این عشق را می دانند. بنابراین اگرچه نمی توان گفت که تا کی با هم باشند اما قطعا روزها و ماه های عاشقانه زیادی را سپری خواهند کرد.

چرا رافی با وجود داستانی که درباره میراث می دانست باز هم به فیرفکس کمک کرد؟

در شهر گمشده ما رافی را می بینیم، یکی از خدمتکاران اصلی ابیگیل فیرفکس که به او کمک می کند مقبره کالامن و تاج آتش را پیدا کند. حالا تعیین شده که رافی اهل همین جزیره بوده و مادربزرگش برای او داستان هایی را در این رابطه تعریف نموده بود که اگر کسی مزاحم آرامگاه شود چه اتفاقی برایش می افتد. اما او علیرغم هشدارهای مادربزرگش با فیرفکس همکاری می کند هر چند انگیزه اش اصلا تعیین نیست. او انتها از فیرفکس فاصله می گیرد، اما این احتمال وجود دارد که رافی در ابتدا به خاطر پول به سمت فیرفکس رفته باشد. به احتمال زیاد او نمی دانست که فیرفکس تا چه حد می تواند شرور باشد و یا اینکه به این موضوع فکر ننموده بود که احساساتش مانع از این می شوند که به این میلیارد بزرگ کمک کند. زمانی که متوجه این موضوع شد، نظرش تغییر کرد، هرچند که فیلم چندان به این موضوع نمی پردازد.

معنای حقیقی داستان شهر گمشده توضیح داده شد

موضوع فیلم شهر گمشده درباره چیزی است که غیرممکن به نظر می رسد. از نظر آلن، لورتا باید به او به چشم چیزی بیش از یک مدل کاور کتاب نگاه کند و لورتا، نیز تصمیم دارد که داستان خودش را بنویسد و پس از از دست دادن همسرش و همچنین یافتن مقبره کالامن به زندگی اش ادامه دهد. آلن نیز از این وحشت دارد که لورتا او را پس بزند، اما به هر حال کارش را انجام می دهد. در همین حال، لورتا تصمیمش را برای یافتن مقبره کالامن می گیرد زیرا فکر می کند که حل کردن این معما به زندگی اش گره خورده است. در ابتدا این طور به نظر می رسد که این دو نفر هیچ نقطه مشترکی با هم ندارند اما به تدریج وقتی که داستان جلوتر می رود تعیین می شود که نقاط مشترک زیادی بین آن ها وجود دارد. این امر به ویژه در مورد لورتا صدق می کند که به مدت پنج سال خود را از مردم و دنیا دور نموده و حال می خواهد دوباره با دیگران ارتباط برقرار کند. در خاتمه فیلم شهر گمشده شرایط او تغییر نموده و زندگی نوی را آغاز نموده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2144

به "تشریح انتها بندی فیلم شهر گمشده با جزئیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح انتها بندی فیلم شهر گمشده با جزئیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید