برادر عظیم تر؛ یکی مثل آقا کریم

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، گل اول ایران به استرالیا. 26سال قبل. گل را که زد روحیه تیم ملی برگشت. اگر قیافه اش یادتان نیست یک بار دیگر فیلم بازی را ببینید. برگشت به سمت دروازه خودی تا دوباره بازی آغاز گردد. وقت نبود و ایران باید می برد.این وسط آقا کریم کار خودش را نموده بود.

برادر عظیم تر؛ یکی مثل آقا کریم

شوت 40 متری به سمت دروازه کره جنوبی در نیمه نهایی جام ملت های آسیا. یکی از آن گل های خاطره انگیز. البته اگر ایران آن بازی را برده بود لذت شوت سنگین آقا کریم بیشتر می شد. یک اشتباه از علی دایی برای دور کردن توپ از محوطه جریمه، قیچی برگردان ناقص او و توپی که درون دروازه ایران نهاده شد. در این بازی هم آقا کریم کار خودش را نموده بود.

یک شوت سنگین دیگر؛ این بار در دربی. نه فقط پرسپولیسی ها که استقلالی ها هم این گل را فراموش نمی نمایند! پس از چند بازی خسته نماینده صفر - صفر یا یک بر یک این بار پرسپولیس با گل کریم باقری استقلال را برد تا ریشه تساوی های شائبه برانگیز در دربی ها بخشکد. اینجا هم آقا کریم کار خودش را نموده بود.

کدام یک از این صحنه ها شما را بیشتر یاد کریم باقری می اندازد؟ بدون شک او مثل مهراب شاهرخی نیست. کاپیتانی که پدر بود برای پرسپولیسی ها. کاریزمای خاص خودش را داشت. سر به زیر، توانا و دوست داشتنی. یا حتی یکی مثل علی پروین با خصایص منحصر به فرد خودش؛ آلوده به عصبانیت، خشونت و نقل فحاشی های معروف در رختکن. نماد پدری دیکتاتور که حالا شاید یال و کوپالش ریخته باشد. کریم باقری چطور؟ وقتی صحبت از او می گردد همه یاد پسر عظیم خانواده می افتند که اشتباهات را لاپوشانی می نماید اما ممکن است در خلوت، زیر گوش برادرش هم بزند! اجازه نمی دهد تا پدر خانواده بار دیگری را به دوش بکشد؛ خودش مسائل را حل می نماید و سعی می نماید فراتر از وظایفی که دارد عمل کند. گاهی خشونت، گاهی عصبانیت و گاهی اجبار به درگیری فیزیکی. آن هم برای این که جلوی فاجعه ای عظیمتر را بگیرد. اما در فینال سوپر جام، کریم باقری رفتاری از خودش نشان داد که لقب برادر عظیم را از او گرفت و سردوشی پدری را روی شانه هایش چسباند. در اوج هیاهو، آنجا که خیلی ها دنبال بالابردن جام بودند، مدال را گاز می زدند و مقابل دوربین عکاس ها ژست می گرفتند، باقری جام قهرمانی را از بازیکنان گرفت، رفت دنبال سیامک نعمتی و به پاس همه کارهایی که او برای پرسپولیس نموده جام را با او بالای سرش برد. این صحنه در دل تاریخ حک شده و هرگز پاک شدنی نیست. این صحنه در فکر طرفداران می ماند تا سال ها سال بعد که شاید دوباره مادری یکی مثل کریم باقری بزاید.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1819

به "برادر عظیم تر؛ یکی مثل آقا کریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادر عظیم تر؛ یکی مثل آقا کریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید