با برترین پارک های لندن آشنا شوید

به گزارش مجله کارنیکان، لندن با وجود پارک های فراوانی که دارد، نظیر هاید پارک، ریچموند، لندن فیلدز و ... قطعا می تواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند.

با برترین پارک های لندن آشنا شوید

جالب است بدانید که 47% از لندن را فضای سبز تشکیل می دهد و 8 میلیون درخت در این شهر وجود دارد که قدمت بعضی از آن ها به هزار سال می رسد. در اینجا قصد داریم تعدادی از پارک های معروف لندن را به شما معرفی کنیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

1. پارک ملی کاملی استریت

اگر عاشق ماجراجویی در رودخانه هستید، کافی است سری به پارک ملی کاملی استریت (Camley Street Natural Park) در مرکز لندن بزنید. معمولا بسیاری از گردشگران از وجود این پارک غافل هستند، تعجبی هم ندارد وقتی حتی افراد محلی از وجود آن بی خبر هستند. در این پارک می توانید یکی دو ساعتی را در محیط آرام بخش طبیعت، خوش بگذرانید. چنانچه نمی خواهید دست های خود را گِلی کنید، روی سکوی شناور در میان درختان بایستید و کرجی هایی را که از رودخانه عبور می نمایند، تماشا کنید.

2. پارک ریچموند

پارک ریچموند (Richmond Park) در غرب لندن واقع شده و بزرگ ترین پارک لندن محسوب می شود. اینجا محل زندگی صدها گوزن وحشی، روباه، خفاش، انواع خزندگان و پرندگان است. اگر در ماه های آوریل یا مه از این پارک تماشا می کنید، یک راست به مزرعه ایزابلا در جنوبی ترین بخش پارک بروید؛ چراکه با وجود گل های آزالیای صورتی و بنفش، فکر می کنید که وارد سرزمین عجایب شده اید.

3. پارک براکول

با 20 دقیقه پیاده روی از ایستگاه متروی بریکستون به پارک براکول (Brockwell Park) می رسید. با توجه به استخر عمومی و سرباز این پارک و فضای سبز گسترده در میان خود لندنی ها خیلی معروف است، اما تعداد معدودی از گردشگران از آن تماشا می نمایند. علاوه بر این، بازاری نیز در کنار پارک واقع شده که افراد می توانند با رول سوسیس داغ، سالادهای محلی، انواع پنیر و قهوه عالی از خود پذیرایی نمایند.

4. پارک پستچی

پارک پستچی (Postmans Park) مابین کلیسای سنت پاول (St Paul) و موزه لندن قرار گرفته است. این پارک منحصر به فرد مزین به یادبودهای ویکتوریایی است که به مردم عادی تقدیم شده که جان خود را برای نجات دیگران از دست داده اند. هر کدام داستان های جالبی دارد که شما را ترغیب می نماید تک تک داستان های آن را بخوانید. به عنوان مثال یکی از آن ها متعلق به کودک 9 ساله ای است که هنگام نجات برادر کوچکش از تصادف با ماشین، جان باخت. اگر می خواهید دید جدیدی نسبت به زندگی پیدا کنید، حتما سری به این پارک فوق العاده بزنید.

5. پارک همستید هیث

هَمستید هیث (Hampstead Heath) یک پارک جنگلی بزرگ و قدیمی در شمال لندن است که به معنای واقعی کلمه می توانید در آن آرامش را تجربه کنید. علاوه بر این اگر به بالای تپه مجلس بروید نیز شاهد افق خیره نماینده لندن خواهید بود. در صورتی هم که بخواهید تنی به آب بزنید، می توانید از استخر عمومی و روباز آن با پرداخت هزینه ا کم بهره ببرید. از آنجا که جهتهای این پارک خیلی گل آلود است، توصیه می کنیم کفش مناسب داشته باشید.

6. لندن فیلدز

روی کاغذ، پارک لندن فیلدز (London Fields) هیچ چیز خاصی ندارد، اما در یک روز تعطیل آفتابی واقعا معرکه است. این پارک کنار بازار برادوی در شمال کانال ریجنت (Regents Canal) قرار گرفته و مردم بومی آخر هفته خود را به اینجا آمده و با خوردن غذاهای خیابانی و نوشیدنی های مقرون به صرفه خوش می گذرانند. برای افرادی که نمی خواهند پول زیادی خرج نمایند نیز اینجا جزو معدود مکان های لندن است که می توانند بساط باربیکیو راه بیندازند.

7. هاید پارک

هاید پارک (Hyde Park) احتمالا معروف ترین پارک لندن محسوب می شود، ولی نگران حضور زیاد گردشگران در این پارک نباشید؛ زیرا به خاطر وسعت زیادش متوجه ازدحام جمعیت نخواهید شد. تفریح های متعددی در این پارک وجود دارد، نظیر دریاچه سرپنتاین، جهتی بسیار بزرگ برای اسب سواری و چندین کیلومتر جهت اسکی. طوطی های کوچکی به نام پاراکیت (parakeet) نیز در معروفیت این پارک بی تاثیر نبوده اند، هیچ کس نمی داند این پرندگان رنگارنگ و زیبا چطور ساکن این پارک شدند، اما رفتار خیلی محبت آمیز ای دارند. پس کمی غذا برای آن ها بیاورید و دوربین تان را نیز از قلم نیاندازید.

8. پارک کریستال پالاس

کریستال پالاس (Crystal Palace) جزو پربازدیدترین پارک های لندن نیست، اما اگر در پی محیطی آرامش بخش هستید، جای مناسبی را انتخاب نموده اید. وقتی به سمت دریاچه کریستال پالاس بروید، با انواع مجسمه های عجیب و غریب دایناسورهایی روبرو می شوید که تاریخ ساخت آن ها به سال 1850 برمی شود، یعنی در دورانی که تصور مشخصی از شکل و شمایل یک دایناسور نداشتند.

9. برج گلخانه

برج گلخانه (Barbican Conservatory) در مرکز لندن فقط در روزهای یکشنبه برای بازدید عموم باز است و چنانچه عاشق گل و گیاه هستید آن را از دست ندهید. شاید به معنای سنتی یک پارک محسوب نشود، اما بسیار سرسبزتر است و همان حس حضور در طبیعت را در شما زنده می نماید. برترین حُسن این محل ورودی رایگان آن است و زیبایی خیره نماینده اش نیز لحظات دلپذیری را به شما هدیه می دهد.

10. پارک ویکتوریا

پارک ویکتوریا در شرق لندن واقع شده و پیاده روی در آن قطعا لحظات مفرحی را برای شما به همراه خواهد داشت. اول سری به کافه آن بزنید که برترین کافه لندن به شمار می رود و می توانید در کنار یک صبحانه کاملا انگلیسی و قهوه ای عالی به تماشای دریاچه بنشینید. بعد دوری در اطراف دریاچه زده و از معبد چینی و پل های زیبای آن بازدید کنید. علاوه بر این می توانید به محوطه روباز اسکیت بروید و مهارت خود را امتحان کنید! شاید شانس این را داشته باشید که از جشنواره هایی که در این محل برگزار می شود نیز تماشا کنید.

11. پارک هلند

با این که بیشتر پارک های لندن کبوتر و سنجاب دارند، اما در پارک هلند (Holland Park) علاوه بر طاووس هایی که آزادانه در پارک پرواز می نمایند، شاهد حوضی از ماهی های زیبا و اجرای اپرا در فضای باز نیز خواهید بود. ضمناً می توانید از شطرنج بسیار بزرگ و از مزرعه فوق العاده پرتغال این پارک نیز تماشا نموده و در باغ های آرام بخش کیوتو به مدیتیشن بپردازید.

12. موزه و باغ هورنیمان

هورنیمان (Horniman) یکی از برترین موزه های رایگان لندن به شمار می رود که معروفیت خود را تا حد زیادی مدیون فیل های دریایی تاکسیدرمی شده است. علاوه بر این باغ های بسیار زیبای آن نیز مایه مباهات این موزه شده اند. گردشگران می توانند از محل های خاص پیک نیک استفاده نموده و در عین حال از منظره ها زیبا، باغ وحش رایگان، بازار کشاورزان و گلخانه ویکتوریایی آن نیز تماشا نمایند.

منبع: کجارو / hostelworld.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2062

به "با برترین پارک های لندن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین پارک های لندن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید