اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده مشغول همکاری با شرکت Valve است

به گزارش مجله کارنیکان، طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا اپل برای ساخت نخستین هدست واقعیت افزوده خود، مشغول همکاری با شرکت Valve است که شرکت مربوط به سرویس Steam محسوب می گردد. باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر این شرکت برای سرویس گیمینگ خود هم یک هدست واقعیت مجازی ارائه داده ولی در هر صورت همکاری بین آن و اپل در خصوص واقعیت افزوده است.

اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده مشغول همکاری با شرکت Valve است

اپل در سال 2017 با معرفی ARKit نشان داد که در این زمینه کاملا جدی است. این فریم ورک کار توسعه دهندگان را برای ایجاد اپلیکیشن های واقعیت افزوده مختص آیفون و آیپد تا حد زیادی ساده تر نموده است. اما اپل به خوبی می داند اگر این مشخصه تنها محدود به گجت های iOS باشد، به صورت گسترده مورد استقبال قرار نمی گیرد. بنابراین با عرضه یک هدست واقعیت افزوده میخواهد امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

در گزارش DigiTimes آمده که این گجت احتمالا در نیمه دوم 2020 عرضه خواهد شد. همین سایت در ماه ژوئیه گزارش داده بود که اپل تیم مربوط به هدست واقعیت افزوده را روانه پروژه های دیگر نموده ولی حالا طبق این گزارش، ظاهرا این اقدام مربوط به شروع همکاری با شرکت Valve بوده است.

تمرکز اپل بر واقعیت افزوده

در همان زمانی که DigiTimes اعلام نمود اپل توسعه هدست واقعیت افزوده را کنار گذاشته، مینگ چی کو که در خصوص ارائه اخبار موثق مربوط به اپل شهرت دارد، اعلام نمود این کوشش ها همچنان ادامه دارند. علاوه بر این، در خصوص وجود این پروژه شواهدی در کدهای iOS 13 پیدا شده است. همچنین کو اعلام نموده بود که اپل برای ساخت این هدست با شرکت های ثالث همکاری می نماید. طبق پیش بینی او، در اواخر امسال فراوری انبوه این محصول شروع می گردد تا در سال 2020 به دست مشتریان برسد.

احتیاج به آیفون

به نظر می رسد این هدست کاملا مستقل نیست و برای کارهایی مانند پردازش، ارتباط شبکه و سنسورهای مربوط به موقعیت مکانی متکی به آیفون خواهد بود. به همین خاطر حداقل نسل نخست آن یک وسیله جانبی برای آیفون محسوب می گردد. البته همین موضوع به اپل اجازه می دهد آن را با قیمت پایین تری عرضه کند.

هر آنچه تا کنون از عینک هوشمند اپل می دانیم

منبع: Cult Of Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 451

به "اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده مشغول همکاری با شرکت Valve است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده مشغول همکاری با شرکت Valve است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید