اولین ماشین الکتریکی آمازون مجهز به الکسا و فرمان صوتی

به گزارش مجله کارنیکان، فروشگاه اینترنتی آمازون تصاویر اولین ماشین الکتریکی خود را منتشر کرد. این ماشین که با همکاری خودروساز آمریکایی ریویان (Rivian) ساخته شده، قرار است از سال آینده در ناوگان تحویل خرید های اینترنتی آمازون استفاده گردد.

اولین ماشین الکتریکی آمازون مجهز به الکسا و فرمان صوتی

به گزارش بی بی سی، آمازون می خواهد تا سال 2040 فراوری دی اکسید کربن خود را به صفر برساند و استفاده از ماشین های الکتریکی برای تحویل خرید های مشتریان، گام مهمی برای رسیدن به این هدف است.

قرار است تا سال 2030 صد هزار دستگاه از این وانت فراوری گردد

این شرکت همراه با فورد از سرمایه گذاران اصلی ریویان است و 440 میلیون دلار در این خودروساز نوپا سرمایه گذاری نموده است. ریویان قرار است تا سال 2030 صدهزار دستگاه از این ماشین باری برای آمازون فراوری کند.

ماشین با توجه به احتیاج رانندگان آمازون طراحی شده است. جای بار در سه ردیف قفسه بندی شده و راننده از کابین خود به عقب ماشین دسترسی دارد. روبروی راننده دو نمایشگر عظیم واقع شده است که به هوش مصنوعی آمازون به نام الکسا مجهز شده و فرمان های صوتی راننده را اجرا می نماید.

بیشتر بخش های ماشین به وسیله یک نمایشگر عظیم و با فرمان های صوتی کنترل می گردد

ماشین همچنین نمایی 360 درجه از اطراف خودرو را به راننده نشان می دهد. آمازون می گوید در این ماشین سیستم های یاری به راننده در ترافیک و عظیمراه هم قرار داده شده است.

اطلاعاتی درباره قدرت ماشین منتشر نشده، اما با توجه به اینکه این ماشین برای تحویل بار در مناطق شهری ساخته شده، انتظار نمی رود باتری های بسیار قوی با برد طولانی داشته باشد.

آمازون تنها شرکتی نیست که به دنبال ساخت ماشین های الکتریکی اختصاصی است. شرکت پست آمریکایی UPS هم در حال اجرای پروژه ای مشابه است و قرار است با همکاری یک کارخانه انگلیسی به نام اریوال (Arrival) ده هزار وانت الکتریکی به ناوگان خود اضافه کند.

بین گذشته و آینده

ماشین های کاسلانی بر اساس نسل کنونی سیتروئن جامپر ساخته می گردد

یک خودروساز کوچک ایتالیایی به نام کاسلانی با الهام از یکی از مدل های کلاسیک سیتروئن یک ون جدید طراحی نموده است.

ظاهر ماشین برداشتی مدرن از ون Type H است که با تغییرات اندکی بین سال های 1947 تا 1981توسط سیتروئن ساخته شد و اکنون از ماشین های کلاسیک پرطرفدار است.

ماشین کاسلانی بر اساس نسل کنونی ون های سیتروئن ساخته می گردد. این شرکت پنل هایی از پلاستیک قوی ساخته که به بدنه ماشین می چسبد و ظاهر ماشین را به مدل کلاسیک سیتروئن تبدیل می نماید. استفاده از این پنل ها باعث شده تا شکل دادن به ماشین احتیاج به تغییرات فنی زیاد نداشته باشد.

سیتروئن Type H بین سال های 1947 تا 1981 ساخته شد

این ماشین نتیجه همکاری دیوید اوبندورفر طراح صنعتی مجارستانی و فابریتزیو کاسلانی، طراح خودرو است. این دو سه سال پیش مدل عظیم تری را با روشی مشابه و در حجمی محدود فراوری کردند و حالا مدل کوچکتری از این کلاسیک مدرن را به مشتریان عرضه می نمایند.

این ون را می توان در سه اندازه مختلف و پنج مدل باری و مسافری سفارش داد. علاوه بر موتور دیزل، امکان سفارش ماشین با موتور الکتریکی هم وجود دارد. قیمت پایه ماشین 35 هزار دلار است و پنل های پلاستیکی بدنه ماشین با قیمت حدود 17 هزار و 500 دلار به طور جداگانه هم فروخته می گردد.

راستا آینده برای بنز

بنز پیش بینی نموده که تا سال 2030 ماشین های الکتریکی نیمی از فروش را شامل گردد

مرسدس-بنز از ساخت کانسپتی الکتریکی خبر داده که می گوید می تواند با هر بار شارژ تا بیش از 1200 کیلومتر حرکت کند. این کانسپت که نامش EQXX است، قرار است فاصله بین شانگ های تا پکن را با یک بار شارژ طی کند.

حدبیشتر مسافتی که نسل کنونی ماشین های الکتریکی می توانند طی نمایند حدود 600 کیلومتر است. مرسدس-بنز می گوید که با این کانسپت می خواهد نشان دهد که قادر است بهترین ماشین های الکتریکی دنیا را فراوری کند.

EQXX یک پروژه تحقیقاتی است و قرار نیست به فراوری انبوه برسد. زمان رونمایی از این کانسپت هم اعلام نشده است.

مدل الکتریکی بعدی بنز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

کارخانه آلمانی همزمان با خبر ساخت این کانسپت، برنامه خود برای ساخت شش مدل الکتریکی جدید را خاطرنشان کرد. همه این مدل ها بر روی پلتفرم مشترکی ساخته می گردد که می توان ماشین هایی با ابعاد و باتری های مختلف روی آن فراوری کرد.

اولین مدل، یک سدان لوکس به نام EQS است که اکنون در مرحله آزمایش جاده است و قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد. مرسدس-بنز می گوید این ماشین با هربار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت می نماید.

مرسدس-بنز در سال 2022 یک شاسی بلند عظیم الکتریکی بر اساس EQS خواهد ساخت. مدل های دیگر شامل یک سدان و شاسی بلند متوسط براساس کلاس E و دو شاسی بلند کوچک براساس مدل های GLA و GLB کارخانه است.

مرسدس-بنز پیش بینی نموده که ماشین های الکتریکی تا سال 2030 نیمی از فروش کارخانه را شامل خواهد شد.

دومین مدل الکتریکی هوندا با الهام از ئی:کانسپت ساخته خواهد شد

هوندا خود را برای عرضه دومین مدل الکتریکی اش آماده می نماید. این کارخانه کانسپتی از این ماشین را در نمایشگاه پکن نمایش داد، اما زمانی مشخصی برای عرضه آن به بازار اعلام ننموده است.

ماشینی که به نام ئی:کانسپت در پکن نمایش داده شد، نشان می دهد که مدل الکتریکی بعدی هوندا یک شاسی بلند خواهد بود. برخلاف اولین مدل الکتریکی کارخانه که با نگاهی به ماشین های گذشته هوندا طراحی شده بود، این شاسی بلند طرحی آینده نگر دارد.

هوندا اطلاعات زیادی درباره قدرت و امکانات ماشین ارائه ننموده، اما پیش بینی می گردد این ماشین با هدف بازار اروپا و چین طراحی شده است.

هوندا همچنین هفته گذشته خاطرنشان کرد که از سال آینده همکاری با مسابقات فرمول یک را متوقف خواهد نمود. هوندا از پنج سال پیش با ساخت موتور برای تیم های فرمول یک با این مسابقات همکاری می کرد.

سومین فراوری نماینده خودروی ژاپن به خاطر ویروس کرونا ضرر هنگفتی نموده و برای ساخت ماشین های الکتریکی به سرمایه زیادی احتیاج دارد. تاکاهیرو هاچیگو، مدیر این شرکت می خواهد تا سال 2030 دو سوم از ماشین های هوندا الکتریکی، هیدروژنی یا هیبرید باشد و تا سال 2050 فراوری دی اکسید کربن توسط کارخانه به صفر برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1178

به "اولین ماشین الکتریکی آمازون مجهز به الکسا و فرمان صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ماشین الکتریکی آمازون مجهز به الکسا و فرمان صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید