افتتاح کتابخانه روح امید را به جامعه می دمد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با هدف ارائه گزارشی از شرایط کتابخانه ها و فعالیت های اجرا شده و همچنین پیگیری پروژه های نیمه تمام با بهرام سرمست استاندار قم ملاقات و مصاحبه کرد.

افتتاح کتابخانه روح امید را به جامعه می دمد

بهرام سرمست، در این ملاقات با اشاره به صندلی مغفول مانده کتابخانه های عمومی در جامعه گفت: کتابخانه های عمومی و میزان مطالعه از شاخص های توسعه فرهنگی کشور است و از این رو مدیریت کتابخانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اتمام کتابخانه های شهدای نوبهار و امام خمینی (ره) ادامه داد: افتتاح کتابخانه علاوه بر افزایش سرانه مطالعه باعث دسترسی آسان مردم به کتاب و همچنین دمیدن روح امید می گردد. منطقه نوبهار و خیابان امام قم، با توجه به فراوانی جمعیت متاسفانه فاقد کتابخانه هستند که افتتاح این دو باب کتابخانه به گسترش عدالت اجتماعی یاری می نماید.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این ملاقات تحقق عدالت اجتماعی را با راه اندازی کتابخانه های عمومی در مناطق محروم امکان پذیر دانست و گفت: اگر کتابخانه ها به عنوان باشگاه فرهنگی و مروج کتابخوانی، بافت فرسوده و ظاهری نامناسب داشته باشند و از منابع کافی برخوردار نباشند جامعه هدف از آن استقبال نمی نماید و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان با مشکل روبه رو می گردد.

عمرانی به دو پروژه ناتمام نوبهار و امام خمینی (ره) پرداخت و یادآور شد: کلنگ زنی احداث این دو کتابخانه 10 سال پیش اجرا شده است که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و تامین اعتبار، افتتاح آن به تعویق افتاده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 967

به "افتتاح کتابخانه روح امید را به جامعه می دمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کتابخانه روح امید را به جامعه می دمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید