اعلام استان های بارانی و برفی طی امروز و فردا ، تهران فردا یخ می زند

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در بیش از 12 استان کشور طی امروز آدینه(دوم دی ماه) اطلاع داد و گفت: فردا نیز به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر منطقه ها کشور بارش رخ خواهد داد.

اعلام استان های بارانی و برفی طی امروز و فردا ، تهران فردا یخ می زند

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، به پیش بینی کلی آب و هوای کشور طی چند روز آینده، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری پرداخت و اظهار کرد: امروز، آدینه (دوم دی ماه) در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمال فارس و شمال خلیج فارس بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در استان های جنوبی رعد و برق رخ خواهد داد.

وی اضافه نمود: روز شنبه (سوم دی ماه) به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر منطقه ها کشور بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی است، گفت: یکشنبه (چهارم دی ماه) در نوار شمالی و استان های غربی کشور و دوشنبه (پنجم دی ماه) در استان های ساحلی خزر و شمال شرق، بارش با شدت کمتر ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر به کشور در شمال غرب و روز سه شنبه (ششم دی ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های البرز مرکزی بارش پیش بینی می گردد. خلیج فارس نیز در دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی بعلاوه حداکثر و حداقل دمای تهران طی سه روز آینده را اعلام و مطرح کرد: دمای تهران در روز آدینه در بیشترین و کمترین حالت خود بین 8 تا 3 درجه سانتیگراد، فردا بین 6 تا 4 درجه سانتیگراد و پس فردا بین 5 تا 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی مرکز نیز گفت: آسمان تهران، طی امروز، آدینه کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد ملایم و در شب نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیائیان اضافه نمود: بعلاوه فردا، در طی روز ابری در برخی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق و در شب ابری در برخی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اما پس فردا هوای تهران ابری در برخی ساعت ها بارش باران گاهی بارش پراکنده برف و به تدریج کاهش ابر و در بعدازظهر وزش باد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2273

به "اعلام استان های بارانی و برفی طی امروز و فردا ، تهران فردا یخ می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام استان های بارانی و برفی طی امروز و فردا ، تهران فردا یخ می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید