اسلحه انفرادی نو و مدرن ارتش ایالات متحده با تکنولوژی های پیشرفته تانک و آیفون

به گزارش مجله کارنیکان، نسل نو سلاح انفرادی سربازان ارتش ایالات متحده دارای ویژگی های متنوعی است که از دیگر محصولات مرتبط و غیرمرتبط گرفته شده است، از کامپیوترهایی که در داخل تانک ها به کار گرفته می شوند تا گوشی های هوشمند بسیار پیشرفته.

اسلحه انفرادی نو و مدرن ارتش ایالات متحده با تکنولوژی های پیشرفته تانک و آیفون

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، این اسلحه که با اسم سلاح نسل تازه دسته (Next Generation Squad Weapon) نام داشته و نیروهای پیاده نظام و دیگر گروه های نظامی مستقر روی زمین به آن تجهیز خواهند شد، در خود تکنولوژی هایی خواهد داشت که تا به امروز هیچگاه در سلاح های انفرادی و کوچک به کار گرفته نشده اند، از جمله تعقیب هدف، شناسایی چهره و پوشش هیدروفوبیک برای لنزها. بر اساس گزارش ها، این نسل تازه از سلاح ها تلاشی است برای طراحی سلاح انفرادی تازه نیروهای پیاده که قرار است نسخه لوله کوتاه سبک (carbine) آن جایگزین M4A1 و نمونه اتوماتیک آن هم جایگزین تفنگ اتوماتیک M249 گردد.

تفنگ M4A1 یک نسخه روزآمد و تصحیح شده از M16 است که اولین بار در سال 1965 به وسیله ارتش ایالات متحده به کار گرفته شد در حالی که M249 برای اولین بار در اواخر دهه 1980 وارد سرویس شد. از آن موقع تا به امروز میدان نبرد و جنگ های مدرن به شدت دچار تغییر شده اند و ارتش ایالات متحده احساس می نماید که باید سلاح های انفرادی نیروهایش را با واقعیت های میدان نبردهای مدرن هماهنگ سازد. یکی از نیازمندی های اصلی این دو سلاح، داشتن کامپیوتری بالستیک با توانایی معین کردن محل دقیق اصابت گلوله روی یک جفت لنز یا عینک یا هر وسیله نشانه گیری دیگری است که روی اسلحه نصب می گردد. اگر چه گلوله های سلاح های مدرن پیاده نظام با سرعت بیش از 3.000 فوت بر ثانیه حرکت می نمایند اما نیروی جاذبه همچنان بدون توجه به پیشرفت های تکنولوژی مدرن، تاثیر منفی خود را حفظ نموده است.

نیروی جاذبه آرام آرام از سرعت گلوله کاسته و آن ها را به سمت زمین می کشاند تا جایی که یک گلوله 5.56 مدرن در فاصله 200 یاردی به میزان 3.08 اینچ پایین تر آمده و به سطح زمین نزدیک تر می گردد، عددی که در فاصله 500 یاردی به 59 اینچ می رسد. اگر لوله تفنگ 59 اینچ بالاتر از سطح زمین قرار گرفته باشد، بعد از 500 یارد گلوله به زمین برخورد خواهد نمود. بعلاوه باد بسته به سرعت و شتاب گلوله، تاثیر منفی خود را گذاشته و جهت سیر آن را دستخوش تغییر خواهد نمود. در دهه 1970، استفاده از کامپیوترهای بالستیک در تانک ها شروع شد که تحت هر سناریو آتشی می توانست نقطه برخورد گلوله تانک را برآورد نماید؛ از شلیک در حال حرکت گرفته تا شلیک در بادهای تند. این همان تکنولوژی است که توپ اصلی M256 در تانک را قادر می سازد که در فاصله 2.000 متری با دقت 90 درصدی شلیک نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1855

به "اسلحه انفرادی نو و مدرن ارتش ایالات متحده با تکنولوژی های پیشرفته تانک و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلحه انفرادی نو و مدرن ارتش ایالات متحده با تکنولوژی های پیشرفته تانک و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید