یک مقام عراقی خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تایید کرد

به گزارش مجله کارنیکان، یک مقام نظامی عراق گفت، نظامیان آمریکایی که خاک سوریه را به مقصد عراق ترک نموده بودند، از عراق به پایگاه های آمریکا در دیگر کشورها بازگشتند.

یک مقام عراقی خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه خبری روسیا الیوم به نقل از یک مقام نظامی عراق امروز دوشنبه اطلاع داد، نظامیان آمریکایی که چند روز قبل از سوریه وارد عراق شدند، خاک این کشور را ترک کردند.

این منبع که هویتش اعلام نشده گفت: نیروهای آمریکایی که چند روز قبل به وسیله گذرگاه های منطقه کردستان وارد عراق شدند این کشور را ترک و به پایگاه های آمریکا در کشورهای دیگر عزیمت کردند.

این منبع اشاره نکرد که نظامیان آمریکایی به خاک سوریه بازگشته یا احتمالا راهی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شدند.

وبگاه خبری بغداد الیوم هم روز گذشته به نقل از یک مقام نظامی عراق اعزام کاروان جدید متعلق به نظامیان آمریکایی از پایگاهی در الانبار به خاک سوریه را تایید کرد و گفت آمریکا نظامیان جدیدی را جایگزین نظامیان قبلی خود در سوریه نموده است.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان سوریه- هم امروز دوشنبه اطلاع داد که نیروهای آمریکایی طی روزهای گذشته، به همان پایگاه هایی که در شمال و شمال سوریه ترک نموده بودند، بازگشتند.

دیدبان نوشت: بیش از پانصد نیروی آمریکایی، طی سه روز گذشته، به همراه تجهیزات نظامی و لجستیک به پایگاه قسرکی واقع در اتوبان M4 بین تل تمر و تل بیدر که متصل نماینده خاک عراق به جاده قامشلی-حلب است، بازگشتند. همچنین فرودگاه صرین از پنج روز گذشته شاهد فرود پرنده های آمریکایی و تخلیه محموله هایی به همراه ادوات و تجهیزات نظامی و لجستیک است.

به گزارش وبگاه خبری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده که کُردها به منطقه ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم گفته بود که یک شرکت آمریکایی می تواند به کُردهای سوریه در استخراج نفت یاری کند تا نیازهای اقتصادی خود را تامین نمایند.

حدود 90 درصد از نفت سوریه در سواحل شرقی فرات متمرکز شده است.

وزیر دفاع عراق پس ار دیدار با همتای آمریکایی خود در تاریخ 23 اکتبر گفته بود که نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج و به عراق اعزام شده اند، پس از چهار هفته خاک عراق را نیز ترک خواهند کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام نموده بود، هدف واشنگتن نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق برای مدتی طولانی نیست. هدف، خارج کردن نیروها و در نهایت بازگشت به میهن است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 432

به "یک مقام عراقی خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام عراقی خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید