یک سوم پروژه های مسکن ملی در قزوین تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش مجله کارنیکان، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی در سالهای پس از انقلاب تامین مسکن و تهیه سکونتگاه مناسب و ایمن برای مردم بوده است.

یک سوم پروژه های مسکن ملی در قزوین تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران قزوین، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس پایش های صورت گرفته در حال حاضر نزدیک به 22 هزار خانوار در استان قزوین فاقد مسکن هستند که با اجرای طرح مسکن ملی و تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن در استان قزوین بخشی از این احتیاج پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در حوزه مسکن مهر بیش از 5 هزار و 529 واحد را در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث و به مردم تحویل نموده است.

گونجی اعلام کرد: در آخرین ارزیابی های صورت گرفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در حوزه تحویل مسکن مهر به مردم توانست رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح مسکن ملی به استان قزوین 4 هزار و 350 واحد اختصاص یافت که از این میزان 3 هزار و 145 متقاضی ثبت نام خود را نهایی کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین توضیح داد: عملیات ساخت 1 هزار و 235 واحد از واحدهای مسکن ملی در استان قزوین شروع شده است و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال بتوانیم یک سوم از کل واحدهای ثبت نام شده در استان قزوین را به بهره برداری برسانیم.

گونجی بیان کرد: طرح هادی در 63 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین اجرایی شده است که بیش از 471 روستا را تحت پوشش قرار داده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون عملیات اجرای طرح هادی در 78 روستای استان قزوین در حال اتمام است که از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن در استان قزوین تا کنون یک هزار و 163 طرح هادی در استان تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین توضیح داد: در حال حاضر 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین دارای طرح هادی هستند که پیش بینی می گردد در امسال نیز اجرای 109 طرح هادی روستایی در استان قزوین تکمیل گردد.

مجید کشاورز معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه در مورد اجرای طرح های نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان قزوین گفت: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی ما پیگیر دو مقوله اصلی ساخت مسکن روستایی و نوسازی و بهسازی ساختمان هایی که در اثر حوادث آسیب میبینند و احتیاج به بازسازی دارند، هستیم که در هر دو حوزه فعالیت هایی در حال اجراست.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ما حدود 99 هزار واحد مسکونی روستایی دارای سکنه دائم داریم که از این تعداد 52 هزار و 500 واحد مقاوم سازی شده است که در مجموع میتوان گفت 53 درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده است.

معاونت روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ساکنین روستاها و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت میتوانند از اعتبارات 50 میلیون تومانی با تنفس 3 ساله و سود 5 درصد و بازپرداخت 12 ساله برای ساخت واحدهای مسکونی بهره مند شوند.

کشاورز توضیح داد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور 46 درصد و در استان قزوین 53 درصد بوده است که نشان از عملکرد و کوشش جدی استان قزوین در نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی دارد.

وی اعلام کرد: در سال گذشته نزدیک به 365 واحد شهری و روستایی طی حوادث آسیب دیدند که با تخصیص اعتبارات در حال بهسازی این واحدها هستیم که علاوه بر 55 میلیون وام از رقم 25 میلیون تومانی بلاعوض نیز بهره مند شده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1686

به "یک سوم پروژه های مسکن ملی در قزوین تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم پروژه های مسکن ملی در قزوین تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید