پیش بینی دانشمندان چینی: احتمالا ویروس کرونا کاملا از بین نمی رود

به گزارش مجله کارنیکان، بعضی از دانشمندان چینی پیش بینی کردند که ویروس کرونا به طور کامل از بین نخواهد رفت.

پیش بینی دانشمندان چینی: احتمالا ویروس کرونا کاملا از بین نمی رود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، گروهی از دانشمندان و پزشکان چینی پیش بینی نموده اند که ویروس کرونا به طور کامل از بین نخواهد رفت و به صورت دوره ای بازخواهد گشت.

پایگاه خبری یورونیوز نوشت، گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون سارس کاملا از بین برود بسیار ضعیف است، زیرا می تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند؛ بنابراین مردم می توانند حتی بدون آنکه نشانه ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.

جین کی، مدیر انستیتوی زیست شناسی پاتوژن در آموزشگاه علوم پزشکی چین می گوید: این بیماری همه گیر به احتمال زیاد برای مدتی طولانی با انسان خواهد بود؛ کرونا به یک بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و به تدریج در بدن انسان پایدار می گردد.

متخصصان چینی همچنین اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سرعت انتشار این ویروس با افزایش دما در تابستان کاهش می یابد، نیافته اند.

وانگ گوئی کیانگ، رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکن در این باره گفت: این ویروس به گرما حساس است اما تنها زمانی که به مدت 30 دقیقه در معرض دمای 56 درجه سانتیگراد قرار بگیرد؛ اما هوا هرگز اینقدر گرم نمی گردد.

پیش از این بعضی از مقامات پزشکی آمریکا نیز درباره عدم ریشه کن شدن این ویروس در تابستان و حتی تشدید فعالیت آن در انتها فصل گرما هشدار داده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 919

به "پیش بینی دانشمندان چینی: احتمالا ویروس کرونا کاملا از بین نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی دانشمندان چینی: احتمالا ویروس کرونا کاملا از بین نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید