پروژه هایی برای خودکفایی در فراوری خوراک دام تعریف گردد

به گزارش مجله کارنیکان، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه ذرت و کنجاله سنخیتی با شرایط آب و هوایی و اکوسیستم ایران ندارد، گفت: احتیاج است که در این زمینه پروژه هایی برای خودکفایی تعریف گردد.

پروژه هایی برای خودکفایی در فراوری خوراک دام تعریف گردد

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه های منابع طبیعی و امضای تفاهم نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه های متعددی با سازمان جنگل ها اجرایی نموده است که ازجمله مهمترین آن ها مدل های مالی توسعه است که بتوان از مراتع به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از بحث های جدی در سالیان اخیر پیگیری موضوع امنیت غذایی است. ما باید بتوانیم غذای دام را با روش های نوآورانه و باتوجه به اکوسیستم کشور فراوری کنیم و در این زمینه نیز پروژه هایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طراحی نموده ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ضایعات کشاورزی در ایران عدد قابل توجهی است، توضیح داد: برای مثال یک میلیون تن ضایعات سرشاخه نیشکر در کشور داریم که می تواند جایگزین غذای دام گردد.

ستاری در خاتمه با بیان اینکه ذرت و کنجاله سنخیتی با شرایط آب و هوایی کشور ما ندارد، گفت: احتیاج است که پروژه هایی برای خودکفایی در این زمینه تعریف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1474

به "پروژه هایی برای خودکفایی در فراوری خوراک دام تعریف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه هایی برای خودکفایی در فراوری خوراک دام تعریف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید