وزارت خارجه قطر: روابط ما با ایران عالی است

به گزارش مجله کارنیکان، سخنگوی وزارت خارجه قطر در تبادل نظر با وبگاه المیدان، به طور تلویحی به کوشش های بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تغییر در فرایند روابط دوحه و تهران پاسخ منفی داد.

وزارت خارجه قطر: روابط ما با ایران عالی است

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لولوه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با وبگاه المیدان (وابسته به شبکه الجزیره) درباره روابط دوحه با کشورهای عربی همسایه، ایران و ترکیه اظهار نظر کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات مطرح شده از سوی اماراتی ها در زمینه بازنگری قطر در روابطش با ایران، گفت: ما قدردان کشورهایی هستیم که در جریان بحران روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در کنارمان ایستادند.

الخاطر در ادامه اضافه نمود: قطر درباره این مسائل با اماراتی ها مصاحبهیی نداشته و ما این چنین مسائل را با عربستان سعودی که نمایندگی همه کشورهای عربی (عضو شورای همکاری) را برعهده دارد، مورد بحث قرار داده ایم. البته در این مصاحبهها هم هرگز درباره مسائل سیاست خارجی هیچ کشوری بحث نشد، بلکه بر این اصل عدم دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورها تاکید شد.

وی در ادامه تاکید نمود: درباره روابط قطر با ایران یا ترکیه باید بگویم که طبیعتا روابط بسیار عالی و خوبی با آنها داریم و ما قدردان کشورهایی هستیم که در جریان بحران اخیر در کنارمان ایستادند، محاصره قطر در آن ایام برای همه واضح و آشکار بود و لازم نیست چیز دیگری در این باره بگویم.

الخاطر تاکید نمود: درباره ایران هم این مساله را باید متذکر شوم که امارات بیشترین سهم روابط تجاری با این کشور در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد، این مساله شرایط و پیش زمینه خوبی برای رسیدن به توافق ایجاد می نماید.

پیش از این، انور قرقاش مقام اماراتی در سخنانی از قطر خواسته بود در روابط با ایران و ترکیه بازنگری نموده و گامهایی جدی در زمینه اعتمادسازی در روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بردارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1481

به "وزارت خارجه قطر: روابط ما با ایران عالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه قطر: روابط ما با ایران عالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید