هشدار ، انتقال سریع کرونا از بچه ها به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

به گزارش مجله کارنیکان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از انتقال سریع کرونا از بچه ها به افراد مسن، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اطلاع داد.

هشدار ، انتقال سریع کرونا از بچه ها به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نوشت: یدالله زاهدپاشا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در 100 سال اخیر بیماری کرونا به عنوان یک پاندمی، بسیار خطرآفرین و فاجعه آور دربخش سلامت، امنیت و اقتصاد جهان بوده است.

وی اعلام کرد: در فاز اول بیماری تا کید بر این بود که افراد مسن دارای فاکتورهای خطر بیماری قلبی عروقی، فشارخون، چاقی بیماری مزمن ریوی، دیابت یا نقص ایمنی در خطرند اما در فاز دوم ما شاهد ابتلا جوانان و میانسالان و حتی بچه ها هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همانطور که می دانید ویروس برای ورود به بدن احتیاج به گیرنده های دارد که این گیرنده ها در بافت ریه، قلب و عروق وجود دارد، در عظیمسالان این گیرنده ها زیاد و تکامل یافته اند ویروس بعد از ورود به وسیله این گیرنده ها تکثیر و منتشر می گردد و باعث ایجاد طوفان سایتوکاینی می گردد.

زاهدپاشا اضافه کرد: خوشبختانه این گیرنده ها در بچه ها تکامل یافته نیست و به همین دلیل بچه ها مبتلا به فرم شدید این بیماری دچار نمی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شدت این بیماری در بچه ها کمتر هست بنابراین بچه ها به راحتی از راه ترشحات و قطره های تنفسی و مدفوع و اسهال بچه ها ویروس را به افراد مسن منتقل می نمایند که در پدرعظیم ها و مادر عظیم ها باعث بیماری شدید می گردد و خطر مرگ را ایجاد می نماید.

زاهدپاشا با اشاره به اینکه والدین باید توجه داشته باشند بچه ها زیر 5 سال به عنوان یکی از عوامل منتشر نماینده بیماری هستند، اضافه کرد: در صورت ابتلا بچه ها بهتر است قرنطینه شوند و در خانه یک نفر مسئولیت پرستاری و نگهداری را با رعایت اصول پروتکل بهداشتی بر عهده بگیرد، مهد کودک نروند و بچه ها بالای دو سال از ماسک استفاده نمایند.

فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که متاسفانه تا به امروز داروی قطعی یا واکسن برای این ویروس در دسترس همگان قرار نگرفته است، اعلام کرد: توصیه می گردد تا زمانی که دارو و واکسن در اختیار همه قرار نگرفت همه مردم با رعایت مسائل بهداشتی که عبارت از شست وشوی دست ها، استفاده از ماسک، قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی با این بیماری مبارزه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1079

به "هشدار ، انتقال سریع کرونا از بچه ها به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، انتقال سریع کرونا از بچه ها به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید