نقش مکمل ها در کاهش ریسک ابتلای زنان به کووید 19

به گزارش مجله کارنیکان، محققان دریافتند خطر ابتلا به عفونت کووید 19 در بین زنان، و نه مردان، که مولتی ویتامین، ویتامین D، اسید چرب اُمگا 3 یا پروبیوتیک مصرف می نمایند، تا حدودی کمتر است.

نقش مکمل ها در کاهش ریسک ابتلای زنان به کووید 19

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محققان کالج کینگ لندن در انگلستان، داده های 1.4 میلیون کاربر از برنامه مطالعه علائم COVID در انگلیس، ایالات متحده و سوئد را تجزیه و تحلیل کردند. شرکت نمایندگان به سوالات مربوط به استفاده منظم از مکمل های غذایی پاسخ دادند.

دکتر کریستینا منی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: تا زمانی که شواهد بیشتری در خصوص نقش مکمل ها به دست بیاوریم، توصیه می کنیم از دستورالعمل های مربوط به استفاده از ویتامین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید.

در کمال تعجب محققان متوجه شدند که فقط زنان از مصرف چهار مکمل مورد بحث بهره می برند.

آنها معتقدند که زنان دارای سیستم ایمنی قوی تر هستند که ممکن است به این معنی باشد که دفاع ایمنی بدنشان بواسطه مصرف مکمل ها تقویت می گردد.

به گفته محققان، این نتایج جالب است اما به دلیل نحوه انجام مطالعه، این داده ها به طور کامل نمی توانند به ما بگویند که مصرف چنین مکمل هایی عامل حفاظتی در برابر عفونت کووید 19 است.

محققان بعد از آنالیز داده ها متوجه شدند که چهار مکمل با کاهش ریسک ابتلاء به کووید 19 از آغاز پاندمی کروناویروس مرتبط است.

مصرف پروبیوتیک ها، مولتی ویتامین ها، اسیدهای چرب اُمگا 3 یا ویتامین D به ترتیب با کاهش 14٪، 13٪، 12٪ و 9٪ خطر ابتلاء به کووید 19 همراه بود.

مصرف مکمل های ویتامین C ، زینک یا سیر با کاهش خطر ابتلاء به این بیماری همراه نبود.

با این حال محققان تأکید می نمایند، به عنوان یک مطالعه مشاهده ای، تحقیقات آنها نمی تواند اثبات قطعی بر این نکته باشد که مصرف مکمل ها خطر کووید 19 را کاهش می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1295

به "نقش مکمل ها در کاهش ریسک ابتلای زنان به کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مکمل ها در کاهش ریسک ابتلای زنان به کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید