مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک خاطرنشان کرد مقامات اجازه واردات و استفاده اضطراری واکسن کووید 19 روسیه را صادر نموده اند.

مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

لوپز طی یک کنفرانس خبری گفت: COFEPRIS اجازه استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیکV توسعه یافته در انستیتو گامالیا روسیه را صادر نموده است. بنابراین امکان وارد کردن و استفاده از این واکسن فراهم شده است.

پیش از این، مکزیک توافقی برای دریافت 24 میلیون دوز از واکسن اسپوتنیکV در چند مرحله امضا نموده بود.

واکسن روسی مذکور توسط انستیتو گامالیا روسیه با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) فراوری شده و نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی آن با شرکت 20 هزار نفر نشان داد 91.6 درصد در جلوگیری از ابتلاء به کووید 19 کارآمد است.

از سوی دیگر کیریل دیمیتریوف، مدیر ارشد اجرایی RDIF اظهار داشت احتمالاً هند یکی از مراکز اصلی فراوری اسپوتنیکV خواهد بود. او در این باره گفت: هند یکی از شرکای ما است زیرا هند به عنوان یکی از فراوری کنندگان اصلی، به اندازه روسیه واکسن فراوری می نماید. پیش بینی می کنم فرایند اداری ثبت واکسن در ماه جاری یا آینده میلادی تکمیل گردد و شریک هندی ما مشغول انجام آن است.

او در ادامه اضافه کرد: بنابراین پس از تکمیل فرایند ثبت می توانیم بارگیری به هند را آغاز کنیم. حتی می توانیم ادعا کنیم اسپوتنیکV یک واکسن روسی-هندی است زیرا در این کشور 5 شریک برای فراوری داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1566

به "مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک اجازه تزریق واکسن کرونای روسیه را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید