قالیباف: می خواهیم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم

به گزارش مجله کارنیکان، تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر هدف گذاری ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت فراوری مسکن باعث رونق فراوری و اشتغال می گردد.

قالیباف: می خواهیم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش روابط عمومی مجلس، در جلسه روسای کمیسیون های مالی و نمایندگان دولت که با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، طرح جهش فراوری مسکن مورد آنالیز نهاده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید نمود: این تصمیم قطعی مجلس است که مسکن به عنوان پیشران فراوری و جهش فراوری در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: البته معتقدیم دولت در این زمینه باید سیاستگذاری و حمایت کند نه اینکه مستقیما درگیر تصدی گری باشد. ما با رویکرد ساخت مسکن دولتی مخالفیم. اقتضای رویکرد اقتصاد مردمی هم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری مسکن است.

قالیباف توضیح داد: مشوق ها و امتیازات مختلفی وجود دارد که دولت می تواند برای تسهیل امر ساخت مسکن درنظر بگیرد. هرگونه یارانه و حمایت باید منطقی و معقول با ملاحظه آثار مالی آن اختصاص پیدا کند. تجربه تخصیص بی ضابطه ارز 4200 تومانی نشان داد که حمایت از سمت مصرف نماینده، ترجیح دارد.

وی با تاکید بر استفاده از منابع غیر تورمی در این طرح گفت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش فراوری مسکن لازم و لازم است. مدل صندوق های زمین و ساختمان می تواند مبنا قرار گیرد و لذا باید مراحل تاسیس و فعالیت آنها تسهیل گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سرانجام اضافه نمود: ما در طرح جهش فراوری مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم. این دغدغه روزهای آغازین مجلس یازدهم بود و نمایندگان و کارشناسان متعددی کوشش کردند و طرح جهش فراوری مسکن را تدوین کردند که خوشبختانه دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید و کلیات آن هم هفته گذشته مصوب شد و برای هم افزایی همه کمیسیون ها در این طرح به کمیسیون عمران ماموریت داده شده که نکات مورد ایراد این طرح را رفع کند. ممکن است دوستان مجری در دولت، در روش اجرایی این طرح نظراتی داشته باشند که در هفته جاری باید در کمیسیون عمران مطرح نمایند و آنجا به یک تفاهم و جمع بندی صوت گیرد. اما نباید در این موضوع تعلل کرد و باید در اسرع وقت این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1069

به "قالیباف: می خواهیم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: می خواهیم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید