علت افزایش قیمت سبزی

به گزارش مجله کارنیکان، حدود دو هفته ای می گردد که سبزی های برگی و بعضی از صیفی جات مانند خیار رسمی و لوبیا سبز در بازار با افزایش قیمت روبرو شده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را سردی هوا و افزایش هزینه های فراوری در گلخانه ها می داند.

علت افزایش قیمت سبزی

به گزارش خبرنگاران، اسدالله کارگر در تبادل نظر با ایسنا در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت سبزی های برگی در دو هفته اخیر چیست، گفت: در فصل زمستان به علت برودت هوا سبزیجات و بعضی صیفی جات از مناطق خاصی از کشور تامین می گردد.

وی ادامه داد: در تابستان سبزی و صیفی مورد احتیاج تهران از شهرهای اطراف تهران یعنی ورامین، کرج و... تامین می شد، ولی در حال حاضر جنوب کشور تامین کننده بخشی از سبزیجات و صیفی جات مورد احتیاج کشور است و بخشی دیگر نیز توسط گلخانه ها تامین می گردد و طبیعتا هزینه ها بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران افزود: علاوه بر جنوب اصفهان، کاشان و شهرهای شمالی تامین کننده بخشی از سبزیجات از جمله تربچه، ریحان، تره، پیازچه و اسفناج هستند که در بعضی از این استان ها در گلخانه و در بعضی دیگر کشت در فضای باز است.

وی در سرانجام گفت: در زمستان با افزایش قیمت مقطعی بعضی اقلام روبرو هستیم اما قیمت ها به زودی با گرم تر شدن هوا کاهشی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1538

به "علت افزایش قیمت سبزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش قیمت سبزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید