شورای روابط خارجی: کره شمالی مهمترین چالش آمریکا در 2021 است

به گزارش مجله کارنیکان، یک اندیشکده برجسته، کره شمالی را یکی از مهمترین تهدیدات امنیتی آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن می داند.

شورای روابط خارجی: کره شمالی مهمترین چالش آمریکا در 2021 است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اندیشکده شورای روابط خارجی در تازه ترین مطلب خود کره شمالی و توانمندی های هسته ای این کشور را مهمترین چالش امسال میلادی خوانده است. به نوشته این اندیشکده خطر ناشی از تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک این کشور حتی از دوره ریاست جمهوری ترامپ نیز بیشتر است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته شورای روابط خارجی برنامه هسته ای پیونگ یانگ حتی از تهدید حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی آمریکا که نگرانی اصلی واشنگتن در سال 2019 و 2020 معرفی شده بود، بیشتر است.

باتوجه به اینکه رئیس کره شمالی در جلسه ماه گذشته حزب کارگران خلق، آمریکا را بزرگترین دشمن کره شمالی خوانده بود این موضوع باعث نگرانی بیشتر کاخ سفید شده است.

اسکات سندر، کارشناس شورای روابط خارجی دراین باره می گوید: باراک اوباما در نوامبر 2016 به ترامپ هشدار داد که آزاردهنده ترین تهدید امنیتی بین المللی پیش روی وی از سوی کره شمالی خواهد بود. دو آزمایش هسته ای، چندین آزمایش موشک های بالستیک دوربرد و سه اجلاس میان ترامپ و کیم بیانگر جدی بودن احتمال تبدیل شدن کره شمالی به یک تهدید جدی برای منافع آمریکا به نسبت 4 سال قبل است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز آدینه در اظهاراتی گفت: برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی همچنان یک اولویت فوری برای ایالات متحده است و واشنگتن متعهد به خلع سلاح هسته ای این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کره شمالی به پیشرفت در زمینه برنامه های هسته ای و موشکی در سال های اخیر ادامه داده و این مساله به یک اولویت مهم و ضروری برای ایالات متحده تبدیل شده است و این یکی از مسائلی است که ما متعهد به حل و فصل آن با همکاری متحدان و شرکای مان هستیم. بی شک خلع سلاح هسته ای کره شمالی یکی از تعهدات اصلی ما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1574

به "شورای روابط خارجی: کره شمالی مهمترین چالش آمریکا در 2021 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای روابط خارجی: کره شمالی مهمترین چالش آمریکا در 2021 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید