شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره&zwnjشمالی نیستیم

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن در حال حاضر شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره شمالی نبوده است.

شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره&zwnjشمالی نیستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: پیگیری اشاعه تسلیحات هسته ای از سوی کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ماجراجویی بسیار خطرناکی خواهد بود. در حال حاضر شاهد چنین چیزی نیستیم.

رابرت اوبرایان در این باره ادامه داد: فکر می کنم، کره شمالی این موضوع را درک می کند که اگر اشاعه تسلیحاتی چه در زمینه موشک های بالستیک، سیستم های هدایتی یا در بدترین حالت سلاح های کشتار جمعی مانند انواع اتمی، بیولوژیکی و یا شیمیایی آن را در ابعادی قابل توجه آغاز کند، عبور از خط قرمزهای آمریکا و جامعه جهانی محسوب می شود.

این در حالیست که کره شمالی از سال 2017 میلادی تا کنون آزمایش موشک های اتمی و دوربُرد خود را متوقف کرده است؛ اما تداوم موضع گیری های خصمانه آمریکا علیه این کشور هنوز هم ادامه دارد.

گفتنی است، تا کنون 3 دُور مذاکرات میان سران کره شمالی و آمریکا پیرامون موضوع هسته ای پیونگ یانگ با کارشکنی های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

پیونگ یانگ تا کنون چندین بار اعلام کرده است که هدف از برنامه دفاع موشکی و هسته ای این کشور مقابله با تهدیدات و اقدامات خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1270

به "شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره&zwnjشمالی نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد فعالیتی درخصوص اشاعه تسلیحاتی در کره&zwnjشمالی نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید