سازمان جهانی بهداشت: آمار واقعی فوتی های کرونا در جهان 3 برابر بیشتر از آمار اعلام شده است

به گزارش مجله کارنیکان، یک مقام مسئول آمار در سازمان جهانی بهداشت شمار واقعی فوتی های کرونا در جهان را تا سه برابر بیشتر از آمار رسمی دانست و آن را رقمی بین شش تا هشت میلیون نفر تخمین زد.

سازمان جهانی بهداشت: آمار واقعی فوتی های کرونا در جهان 3 برابر بیشتر از آمار اعلام شده است

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت امروز (جمعه) اظهار داشت آمار واقعی فوتی های کرونا تا سه برابر بیشتر از آمار رسمی گزارش شده در دنیا است.

طبق گزارش ها، از زمانی که این بیماری در اواخر سال 2019 در دنیا شیوع پیدا کرد، تا به امروز بیش از 3.4 میلیون مرگ در سراسر دنیا به طور رسمی به کووید-19 نسبت داده شده است. اما بنابر آمار بهداشت دنیای، تعداد بسیار بیشتری به دلیل همه گیری جان خود را از دست داده اند که یا مستقیماً به دلیل کرونا بوده یا از آن جهت که به خاطر وجود همه گیری نتوانستند برای بیماری های دیگر مورد معالجه قرار بگیرند.

سمیر اسما دستیار مدیرکل سازمان دنیای بهداشت در امور داده ها به خبرنگاران گفت: آمار کلی فوتی ها دستکم دو یا سه برابر بیش از آنچه رسماً اعلام شده، است.

در سرانجام سال 2020 و زمانی که آمار مرگ و میر دنیای ناشی از کرونا 1.8 میلیون نفر بود، سازمان دنیای بهداشت در گزارشی اظهار داشت که دستکم سه میلیون فوتیِ بیشتر به طور مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با این همه گیری وجود دارد.

این مقام سازمان دنیای بهداشت در پاسخ به سوالی درباره آماری که امروز می توان به این بیماری نسبت داد، گفت: با اطمینان خاطر فکر می کنم حدود شش تا هشت میلیون فوتی، تقریبی محتاطانه باشد.

وی اضافه کرد سازمان دنیای بهداشت در حال کار با کشورها برای درک میزان واقعی تلفات انسانی همه گیری است تا برای شرایط اضطراری بعدی بهتر آماده باشیم.

طبق این گزارش، اختلاف مذکور می تواند به چند عامل از جمله تاخیر در گزارش آمار فوتی در برخی کشورها، این مسئله که بسیاری پیش از آزمایش کرونا جان باختند و این که بسیاری به دلیل شرایط قرنطینه نتوانستند درمان لازم برای سایر بیماری ها را دریافت کنند، باشد.

ولیام مسمبوری تحلیلگر داده سازمان دنیای بهداشت به خبرنگاران گفت: مرگ و میر بیشتر به ما تصویر بهتری می دهد زیرا هر دو مورد تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم را در نظر می گیرد.

پیشتر تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت با اشاره به شرایط نامناسب توزیع واکسن ضد کرونا مدعی شد دنیا وارد شرایط آپارتاید واکسن شده است.

قبل از آن چین اعلام کرده بود در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن های ضد کرونا را انبار کرده است.

در حال حاضر هند با ثبت روزانه بیش از 250 هزار مبتلا و بالای چهار هزار فوتی با سخت ترین شرایط همه گیری در دنیا دست به گریبان است. این کشور تا به امروز بیش از 26 میلیون مبتلا و بالای 291 هزار فوتی را ثبت کرده است.

طبق آمار پایگاه خبری worldometers، در جایگاه نخست درگیرترین کشورهای دنیا، آمریکا با بیش از 33 میلیون مبتلا و بالغ بر 602 هزار و 500 فوتی واقع شده است.

برزیل هم یکی دیگر از کشورهایی است که به سختی با کرونا درگیر است و به لحاظ فوتی با بیش از 444 هزار قربانی در جایگاه دوم دنیا و به لحاظ تعداد مبتلا با حدود 16 میلیون نفر در جایگاه سوم بعد از آمریکا و هند واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1789

به "سازمان جهانی بهداشت: آمار واقعی فوتی های کرونا در جهان 3 برابر بیشتر از آمار اعلام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: آمار واقعی فوتی های کرونا در جهان 3 برابر بیشتر از آمار اعلام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید