رویترز: ظریف در اجلاس داووس شرکت نمی کند

به گزارش مجله کارنیکان، یک رسانه غربی امروز سه شنبه مدعی شد وزیر خارجه ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد که هفته آینده در داووس برگزار می گردد شرکت نخواهد کرد.

رویترز: ظریف در اجلاس داووس شرکت نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه انگلیسی مدعی شده محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران حضور در اجلاس مجمع دنیای اقتصاد که هفته آینده در داووس سوئیس برگزار می گردد را لغو نموده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان دهندگان اجلاس داووس نوشته در حالی که ظریف حضور در این اجلاس را لغو نموده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است در آن شرکت کند.

نام وزیر خارجه ایران، در فهرست نزدیک به 3000 نفری که در این نشست با عنوان هم قطاران برای دنیایی پایدار و منسجم شرکت خواهند کرد وجود ندارد.

بورگ برند، رئیس مجمع دنیای اقتصاد گفت: باید مسئله لغو حضور وزیر خارجه ایران را در چارچوب ابهامات موجود در منطقه و اتفاقات داخل ایران تعبیر کرد.

مجمع دنیای اقتصاد یا داووس همه ساله با حضور سیاستمداران و فعالین بخش های مختلف مالی و با هدف نزدیک کردن ملل مختلف در راه پیدا کردن راهبردی برای پیشرفت اقتصاد دنیا برگزار می گردد.

حدود یک ماه پیش دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم گفته بود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برنامه ای برای شرکت در نشست مالی داووس سوئیس ندارد.

قرار است اجلاس داووس بین 21 تا 24 ماه ژانویه (1 تا 4 بهمن) برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 621

به "رویترز: ظریف در اجلاس داووس شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: ظریف در اجلاس داووس شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید