رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دوشنبه شروع می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، علیرغم هشدار کره شمالی، سئول از انجام رزمایش مشترک دو مرحله ای با نظامیان آمریکا و انجام تمرینات نظامی ویژه از روز دوشنبه اطلاع داد.

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دوشنبه شروع می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات نظامی کره جنوبی روز یکشنبه گفتند که طبق برنامه ریزی های اجرا شده و علیرغم هشدارهای کره شمالی ، رزمایش مشترک نظامی را با آمریکا برگزار می نمایند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ آنطور که مقامات نظامی کره جنوبی گفتند، این رزمایش مشترک از دوشنبه با تمرین شبیه سازی رایانه ای (CPX) برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری در شبه جزیره کره شروع می گردد و 15 روز ادامه خواهد داشت. پس ازاین رزمایش، دو کشور 10 روز باقیمانده را در تایید قابلیت های کره جنوبی در باز پس گیری کنترل عملیاتی زمان جنگ صرف می نمایند.

این رزمایش در حالی صورت می گیرد که ناظران بر این باورند این اقدام می تواند تحریک بیشتر کره شمالی را موجب گردد. به گفته منابع نظامی، در صورت پرتاب های موشک از سوی کره شمالی در طول تمرینات مشترک، کره جنوبی و آمریکا نظارت و سطح هوشیاری خود را افزایش خواهند داد.

این در حالی است که مقامات کره شمالی ضمن تأیید سومین آزمایش موشکی خود تأکید کردند که این اقدامات با هدف هشدار به سئول برای خرید جنگنده های آمریکایی و رزمایش برنامه ریزی شده با آمریکا انجام شده است.

کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت های موشکی کره شمالی با هدف افزایش فشار به واشنگتن و سئول برای متوقف کردن برنامه رزمایش ماه جاری میلادی آنها است و اینکه در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احتمالی اتمی آمریکا با پیونگ یانگ، نمایش تسلیحاتی این کشور تشدید می گردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که رهبر کره شمالی در مورد آزمایش موشکی آدینه هفته گذشته، ابراز رضایت بسیار زیادی نموده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 162

به "رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دوشنبه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دوشنبه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید