دیپلمات ایرانی: آماده شروع مجدد مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود هستیم

به گزارش مجله کارنیکان، سخنگوی نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد اعلام کرد با توجه به فرا رسیدن زمان پایان محدودیت های تسلیحاتی شورای امنیت، جمهوری اسلامی ایران آماده ازسرگیری مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود است.

دیپلمات ایرانی: آماده شروع مجدد مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرضا میریوسفی سخنگوی کنندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت که ایران آماده است تا با برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی شورای امنیت در روز یکشنبه 18 اکتبر (27 مهر) وارد مبادلات تسلیحاتی جدید با شرکای بین المللی خود شود.

میریوسفی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران کشور خاصی را برای شروع دوباره مبادلات تسلیحاتی خود در نظر دارد، گفت: ایران دوستان و شرکای تجاری زیادی دارد و همچنین از یک صنعت تسلیحاتی قدرتمند در داخل کشور بهره می برد که می تواند نیازهای دفاعی کشور را در برابر هرگونه تهاجم خارجی برطرف کند.

وی اضافه کرد: با توجه به زمان بندی اعلام شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت، محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران از تاریخ 18 اکتبر [27 مهر] برداشته می شود و طبیعتاً از آن تاریخ ما با در نظر دریافت منافع ملی خود در زمینه تسلیحاتی با کشورهای دیگر تجارت خواهیم کرد.

سخنگوی کنندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد درباره شکست تلاش های آمریکا در تمدید محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران نیز گفت: کاملاً تعیین است که اکثریت قریب به اتفاق اعضای سازمان ملل متحد سیاست آمریکایی موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را رد می کنند و تلاش های آمریکا برای نقض هرچه بیشتر برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد باعث انزوای این کشور شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1175

به "دیپلمات ایرانی: آماده شروع مجدد مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ایرانی: آماده شروع مجدد مبادلات تسلیحاتی با شرکای خود هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید