دیدگاه کرملین و وزارت خارجه روسیه درباره فرایند انتخابات در آمریکا

به گزارش مجله کارنیکان، به عقیده سخنگوی کرملین، عدم قطعیت نتیجه انتخابات آمریکا بر اوضاع سیاسی و اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد و سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم گفت: امیدواریم نتیجه انتخابات باعث بروز ناآرامی های گسترده در ایالات متحده نشود.

دیدگاه کرملین و وزارت خارجه روسیه درباره فرایند انتخابات در آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که آمریکایی ها خود باید درباره شرایط انتخابات در کشورشان تصمیم گیری نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف روز پنج شنبه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اینکه آیا ارزش دارد فقدان ادعای طرف آمریکایی در متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات را به عنوان یک نکته مثبت ارزیابی کرد گفت: تمام مسائلی که به کشور ما مربوط می گردد، بیشتر شبیه پارچه قرمز مخصوص گاو بازی است. اگر اجازه دهید، فعلا در این باره هیچ اظهارنظری نکنیم و در واقع این خود آمریکایی ها هستند که باید در مورد شرایط انتخابات در کشورشان نظر بدهند.

سخنگوی کرملین در عین حال، یادآور شد که نامشخص بودن شرایط پس از انتخابات در ایالات متحده، بر فرایند اوضاع بین المللی و اقتصاد دنیای تأثیر خواهد گذاشت. وی گفت: به طور طبیعی، هرگونه عدم قطعیت در نتیجه انتخابات در کشوری دارای قدرتمندترین اقتصاد دنیا و یکی از بزرگترین کشورها، به طور بالقوه می تواند پیامدهای منفی برای فرایند اوضاع بین المللی و اقتصاد دنیای داشته باشد. اینکه این تاثیر تا چه اندازه باشد، باید صبر کرد و دید.

پسکوف همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس را بی ارتباط به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده دانسته و درعین حال یادآور شد: در حال حاضر جمع بندی نتایج انتخابات در آمریکا در حال اجرا و شرایط متغیر است و امکان تفسیر این مسئله وجود ندارد و بهتر است به آن نپردازیم.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد، مقامات مسکو امیدوارند که قوانین موجود در ایالات متحده، امکان مشخص قاطع برنده انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از بروز ناآرامی های گسترده در این کشور را فراهم کند.

این دیپلمات گفت: طرف روسی فرایند جمع بندی نتایج انتخابات عمومی در ایالات متحده را از نزدیک زیر نظر دارد. ما امیدواریم که مکانیزم قانونی موجود در ایالات متحده امکان مشخص قاطع رئیس دولت آینده و از همه مهمتر، جلوگیری از بروز ناآرامی های گسترده در کشور و رعایت کامل قانون اساسی آمریکا را فراهم کند.

زاخارووا این واقعیت را مورد توجه قرار داد که هم دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده و هم جو بایدن نامزد حزب دموکرات، اعتماد خود نسبت به پیروزی در انتخابات را اعلام نموده اند. ترامپ همچنین از تقلب احتمالی در شمارش آراء خبر داده است، با توجه به این واقعیت ها، انتظار می رود که اعلام نتیجه نهایی انتخابات به تأخیر بیفتد.

وی تأکید کرد: مهمترین مسئله جلوگیری از بروز شورش در این کشور و رعایت کامل قانون اساسی آمریکا در فرایند انتخابات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1203

به "دیدگاه کرملین و وزارت خارجه روسیه درباره فرایند انتخابات در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه کرملین و وزارت خارجه روسیه درباره فرایند انتخابات در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید