ده هزار شورشی خارجی از جمله اعضای القاعده در افغانستان حضور دارند

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مقام های امنیتی افغانستان می گویند که حدود ده هزار شورشی خارجی مربوط گروه های مختلف از جمله حدود 300 عضو شبکه القاعده در افغانستان فعال هستند.

ده هزار شورشی خارجی از جمله اعضای القاعده در افغانستان حضور دارند

بر اساس اطلاعات امنیت ملی افغانستان گروه های شورشی خارجی از جمله تحریک اسلامی ازبکستان، انصارالله تاجیکستان، نهضت اسلامی تاجیکستان، گروه ترکستان شرقی که عمدتاً چینی هستند و چندین گروه خارجی از جمله از پاکستان در این کشور فعالیت دارند.

این نهاد می گوید که این افراد در آینده می توانند تهدید مستقیم برای کشورهای متبوعشان باشند.

براساس گفته های مقام های امنیتی شورشیان مربوط به کشورهای آسیای میانه در ولایات شمال شرق و شمال افغانستان فعالند و گروه های پاکستانی نیز بیشتر در ولایات شرقی حضور دارند.

امنیت ملی گفته که شمار افراد شبکه القاعده در مرز با پاکستان در ترددند و شماری در جریان عملیات ها کشته شده اند.

این در حالی است که افغانستان در روزهای گذشته برای اولین بار میزبان کنفرانس دو روزه زیر عنوان کنفرانس منطقه ای مبارزه علیه تروریسم بود. وزیران و روسای امنیت ملی و سرویس های اطلاعاتی هشت کشور به ویژه کشورهای آسیای میانه در این نشست حضور داشتند.

امنیت ملی افغانستان می گوید که در این نشست برای برطرف تهدیدهای مشترک تروریستی نقشه راه و سازوکار مشترک برنامه ریزی شده است.

یک مقام این اداره می گوید اگر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای آسیای میانه در سرکوب هراس افکنی همکاری نکنند، شورشیان این کشورها که در بعضی مناطق افغانستان فعالند در آینده دردسر بزرگی برای این کشورها خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1586

به "ده هزار شورشی خارجی از جمله اعضای القاعده در افغانستان حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده هزار شورشی خارجی از جمله اعضای القاعده در افغانستان حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید