درخواست های متعدد از روسیه برای خرید جنگنده های جدید میگ-35

به گزارش مجله کارنیکان، مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه امروز در حاشیه نمایشگاه بین المللی هوا-فضا ماکس-2019، اعلام کرد که ازهم اکنون درخواست های متعددی برای خرید جنگنده های نسل جدید میگ-35 به طرف روسی رسیده است.

درخواست های متعدد از روسیه برای خرید جنگنده های جدید میگ-35

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری شوگایف مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه امروز چهارشنبه در جریان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا ماکس-2019، در جمع خبرنگاران گفت که چند کشور ازهم اکنون در رابطه با امکان خرید جنگنده های جدید میگ-35 با روسیه تماس گرفته اند و درخواست هایی برای تولید این هواپیماها دریافت شده است.

وی گفت: تاکنون چند درخواست در این زمینه به دست ما رسیده و در حال حاضر شرکت راس آبارون اکسپورت در حال کار بر روی این موضوع است.

این مقام روس یادآور شد که روز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری یه ترکیه در جریان بازدید خود از نمایشگاه ماکس،توجه خاصی به جنگنده میگ-35 داشته و سئوالاتی درباره ویژگی های این هواپیما پرسید. ضمن اینکه این سئوالات از لحاظ فنی کاملا حرفه ای بوده و درباره تجهیزات و ویژگی های معین پروازی این جنگنده بود.

شوگایف یادآور شد که موضوع عرضه جنگنده های میگ-35 در بخش صادرات در حال حاضر در چارچوب مشارکت روسیه در مناقصه ای برای تحویل 110 فروند جنگنده به نیروی هوایی هند مطرح است.

لازم به یادآوری است، جنگنده میگ-35، جدید ترین جنگنده چندمنظوره از نسل 4++ است که نمونه توسعه یافته هواپیماهای میگ-29کا و میگ-29ام می باشد. آزمایشات تابستانی و رونمایی بین المللی از این جنگنده در ماه ژانویه سال 2017 آغاز شد و در اکتبر سال آزمایشات کارخانه ای به روی آن به خاتمه رسید.

مذاکرات ترکیه و روسیه درباره خرید جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57

مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه همچنین گفت که دو طرف روسی و ترکیه ای در حال بررسی امکان فروش سیستم های مبارزه راداری-الکترونیکی و همچنین جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 به ترکیه هستند.

وی توضیح داد: بدون تردید مذاکرات مهمی امروز با همتایان ترک، از جمله با رئیس صنایع دفاع این کشور صورت می گیرد. مهمترین مسئله مورد بررسی در دستور کار مسلماً ادامه تحویل سامانه های موشکی اس-400 به آنکاراست. علاوه بر این، امکان خرید جنگنده های سوخو-35 و در آینده دورتر امکان خرید جنگنده سوخو-57 نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، آنکارا به فناوری های هوایی روسیه بسیار علاقه مند شده است، به این دلیل که وضعیت مربوط به مشارکت ترکیه در برنامه جنگنده های اف-35 آمریکایی نامعین است. این مقام روس اضافه نمود، علاوه بر این در دستور کار ما مسئله امکان فروش و همکاری در عرصه سیستم های مبارزه راداری-الکترونیکی تولید روسیه نیز واقع شده است.

اردوغان روز گذشته از جدیدترین نمونه جنگنده نسل پنجم سوخو- 57 در نمایشگاه بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 212

به "درخواست های متعدد از روسیه برای خرید جنگنده های جدید میگ-35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های متعدد از روسیه برای خرید جنگنده های جدید میگ-35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید