خودداری سیاستمداران جمهوری خواه از همکاری درباره استیضاح ترامپ

به گزارش مجله کارنیکان، رسانه های آمریکا گزارش داده اند مجلس نمایندگان این کشور فعلاً قصد ندارد در مورد تحقیقات استیضاح از رئیس جمهور آمریکا در صحن عمومی این مجلس رأی گیری کند.

خودداری سیاستمداران جمهوری خواه از همکاری درباره استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبران حزب دموکرات تصمیم گرفته اند برگزاری رأی گیری عمومی در این مجلس در مورد تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را معلق نموده اند.

پایگاه پولیتیکو این خبر را به نقل از منابعی در کنگره آمریکا گزارش داده و افزوده این تصمیم ممکن است در مقاطع زمانی دیگر مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.

کاخ سفید و بعضی از سیاستمداران جمهوری خواه با توجه به اینکه نمایندگان دموکرات بدون رأی گیری در مجلس نمایندگان تحقیقات استیضاح از ترامپ را شروع نموده اند از همکاری با این تحقیقات خودداری نموده اند.

روز سه شنبه وزارت دفاع آمریکا بیان کرد قادر نخواهد بود اسنادی که مجلس نمایندگان درباره تحقیقات استیضاح ترامپ خواسته را در اختیار این نهاد قرار دهد.

وزارت دفاع در نامه ای که به رویت رویترز رسیده گفته که مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه لازم برای مجاز کردن تحقیقات از ترامپ را در اختیار ندارد و به همین دلیل، این وزارتخانه قادر نخواهد اسناد مورد درخواست مجلس نمایندگان را در اختیار نهاد قانونگذار قرار دهد.

در این نامه آمده است: وزارت دفاع قادر در حال حاضر قادر به اجابت درخواست شما نیست. با وجود این، این وزارتخانه نقش نظارتی کمیته های کنگره را محترم می داند و آمادگی خود را برای همکاری با کمیته های شما، در صورت وجود قطعنامه مناسب در مورد این مسئله اعلام می دارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین بیان کرد.

گزارش ها حاکی است ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش نموده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 390

به "خودداری سیاستمداران جمهوری خواه از همکاری درباره استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری سیاستمداران جمهوری خواه از همکاری درباره استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید