خبرنگاران مهدی : صحت تست ها باید توسط آزمایشگاه های ذی صلاح تایید گردد

به گزارش مجله کارنیکان، تهران- خبرنگاران- سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: صحت آزمایش کرونای بازیکنان باید توسط آزمایشگاه های مورد قبول وزارت بهداشت، تایید گردد.

خبرنگاران مهدی : صحت تست ها باید توسط آزمایشگاه های ذی صلاح تایید گردد

سهیل مهدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ابتلای چند بازیکن تیم فوتبال استقلال و فولاد به ویروس کرونا گفت: در مجموع تمامی آزمایشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت باشند برای ما قابل احترامند. ما موظف هستیم از بعضی باشگاه هایی که تعداد تست هایشان زیاد است بخواهیم جهت تست مجدد را طی نمایند. این کنترل صحت تست ها است. اگر این افراد مبتلا شدند در فاصله 24 ساعت 2 مرحله تست می دهند و جواب آنها با جواب اولیه تست تطبیق داده می شود. اگر هم تخلف انضباطی باشد در کمیته انضباطی پیگیری می شود.

وی افزود: در مورد بحث رعایت پروتکل های بهداشتی های، بسیاری از باشگاه های ما رعایت کردند. در یکی از مکان هایی که خیلی خوب این دستورالعمل های بهداشتی خوب رعایت می شود، فوتبال است. آنها کنترل های لازم را داشتند. خیلی از باشگاه ها این پروتکل ها را به خوبی انجام دادند و یاری کردند. چندین افسر امنیتی هم روی اجرای این پروتکل ها در فوتبال نظارت دقیق دارند. اگر هم کاستی هایی بوده توسط افسران بهداشتی اصلاح می شود و تذکرات لازم را می دهیم. روزی نبوده که ما تذکری به باشگاهی ندهیم. سعی می کنیم که زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم و با این شرایط فصل بعد را بدون مشکل شروع کنیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد عدم سفر استقلال به جم برای بازی با پارس جنوبی اعلام نمود: فارغ از بحث کرونا اگر تیمی وارد زمین نشود، گزارش های لازم توسط ناظر بازی، داوران و هیات فوتبال میزبان تهیه و ارائه می شود. اظهارات باشگاه ها ثبت و تقدیم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می شود. ما نتیجه بازی را نگه می داریم تا کمیته انضباطی تصمیم بگیرد.

مهدی اعلام نمود: نتایج تست ها آنالیز می شود و اگر صحت آن تایید شد، بازی معوقه محسوب می شود تا تیم شرایط بازگشت به مسابقات را پیدا کند. بازی استقلال معوق می شود. راستی آزمایی به عهده قسمت پزشکی سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی است.

وی در موردمشکلاتی که برای باشگاه فولاد در قائمشهر به وجود آمده، افزود: من این مسائل را شنیدم و امیدوارم همکاری لازم در همه شهرها بین مسوولان تیم ها شکل گیرد تا مسئله ای پیش نیاید.

مهدی در مورد ادعای باشگاه نساجی قائمشهر که خواهان کسب سه امتیاز ملاقات برگزار نشده با فولاد شده است، گفت: به نظر همه احترام می گذاریم اما امیدوارم که اجازه دهند مراجع لازم در این باره تصمیم گیری نمایند..ما رسما جوابگوی باشگاه ها هستیم. اجازه بدهند وارد چالش رسانه ای نشویم.

مهدی در مورد بحث تعطیلی لیگ اعلام نمود: این موضوع در سایر ارگان ها تصمیم گیری می شود. اگر هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون به این نتیجه برسد که مسابقات تعطیل شود آنگاه تصمیم دیگری می گیریم در غیر این صورت وظایف مان را انجام می دهیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا شهر اهواز برای میزبانی مسابقه فوتبال تایید شده است یا خیر، اعلام نمود: بله.

وی در مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مسابقات فوتبال توضیح داد: این به اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد، باز می شود. الان خیلی از این موارد در هفته های اول رعایت نشد اما افسران سلامت گزارش دقیق خود را در اختیار ما قرار می دهند. اگر این مقدار از حدی عبور کند، با باشگاه ها برخورد لازم را خواهیم داشت.

مهدی افزود: من اجازه انتشار تذکرات را ندارم. ما در تمام بازی ها به باشگاه ها تذکرات لازم را می دهیم. بعضی رفتارها احتیاج به زمان دارد که جا بیافتد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد تعطیلی یک هفته ای فوتبال اعلام نمود: ما تابع نظرات مستقیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و نظرات مدیریت بهداشت کشور هستیم. هیچ کس نمی تواند از قوانین عبور کند. فیفا دستور داده که از مدیریت بهداشت کشور پیروی کنیم.

وی در مورد بازی استقلال و فولاد و تغییر تقویم این مسابقات، اعلام نمود: باید ببینیم تا 3 هفته آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1018

به "خبرنگاران مهدی : صحت تست ها باید توسط آزمایشگاه های ذی صلاح تایید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهدی : صحت تست ها باید توسط آزمایشگاه های ذی صلاح تایید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید