خبرنگاران مردم ایران در انتخاب ارکان نظام سهیم هستند

به گزارش مجله کارنیکان، خرم آباد - خبرنگاران - رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: مردم ایران در سرنوشت خود و تمامی مراحل و ارکان نظام سهیم هستند چراکه همه انتخابات از جمله خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با رای و اراده آنها است.

خبرنگاران مردم ایران در انتخاب ارکان نظام سهیم هستند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، محمود ثمینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رای و اراده ملت به وجود آمد و پس از پیروزی انقلاب، قانون اساسی تدوین و به رای مردم گذاشته و حائز بیش از 98/2 درصد آرای مثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز است ادامه داد: رای بیشتریت مردم برای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مشخص نماینده است چراکه منتخب ملت در قوه مجریه، مورد تایید و پشتیبانی نظام نیز هست.

وی بیان نمود: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و روستا نیز بر اساس قانون در ارتقای مدیریت شهری و روستایی و بهبود عمران و آبادی آن کوشش می نمایند، انتخاب بالاترین رکن اجرایی شهر(شهردار) توسط شورای اسلامی و انتخاب دهیار بر عهده شورای اسلامی روستا است.

ثمینی افزود: قانون اساسی از بالا تا پایین ترین سطح، رای مردم را اصل دانسته است و حتی انتخابات هم به دست نمایندگان و معتمدین مردم انجام می گردد به نحوی که بیشتر مجریان انتخابات از معتمدین مردم هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر از امروز 20 اسفند به مدت هفت روز ادامه دارد و ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از 16 تا 23 فروردین 1400 انجام خواهد شد.

ثمینی ادامه داد: 24 تا 48 ساعت قبل از شروع فعالیت تبلیغاتی، اسامی کاندیداها توسط فرماندار و بخشدار هر منطقه منتشر خواهد شد و ضروری است 24 ساعت قبل از شروع انتخابات، تبلیغات متوقف گردد.

وی توضیح داد: انتخابات نیز از ساعت هشت صبح روز آدینه 28 خردادماه شروع و به مدت 10 ساعت تا 18 عصر انجام خواهد شد.

ثمینی اظهار کرد: انتخابات در استان لرستان بصورت الکترونیکی برگزار نمی گردد و مردم با حفظ فاصله اجتماعی،و رعایت پروتکل های بهداشتی و حذف الزام اثر انگشت پای صندوق های رای حضور خواهند یافت.

معاون استاندار لرستان اضافه نمود: نوع تبلیغات در انتخابات شوراها بر اساس شرایط و محدودیت های کرونایی و با تاکید بر فضای مجازی است و در انتخابات ریاست جمهوری نیز به وسیله برنامه های صدا و سیما و سفرهای استانی خواهد بود.

ثمینی اظهار کرد: داوطلبان شوراهای اسلامی با نصب برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور بر روی گوشی اندروید یا رایانه شخصی به آدرس: http://entekhabat.moi.ir و یا مراجعه به کافی نت می توانند اقدام به ثبت نام نمایند و در نهایت چنانچه داوطلب از روش های مذکور پیروز به نام نویسی نگردد با مراجعه حضوری به فرمانداریها اقدام می نماید.

وی ادامه داد: اصل شناسنامه عکس دار و تصویر صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت نظام وظیفه و تصویر آن، یک قطعه عکس 4×3 و اصل برگه عدم سو پیشینه که سه ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد (برای داوطلبان شورای اسلامی شهر) در زمان ثبت نام الزامی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد 1400 همزمان با سراسر کشور در لرستان نیز برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1645

به "خبرنگاران مردم ایران در انتخاب ارکان نظام سهیم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم ایران در انتخاب ارکان نظام سهیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید