خبرنگاران عزم سازمان منطقه آزاد انزلی بر اتصال سریع به راه آهن

به گزارش مجله کارنیکان، انزلی-خبرنگاران-رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر عزم این سازمان بر تسریع در اتصال به راآهن رشت تاکید کرد.

خبرنگاران عزم سازمان منطقه آزاد انزلی بر اتصال سریع به راه آهن

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محمد ولی روزبهان، در این دیدار گزارشی از پیشرفت پروژه اتصال راه آهن به بندر کاسپین ارائه و بر عزم جدی سازمان متبوع خود در پیگیری از مراجع ذی ربط در افتتاح این پروژه تا خاتمه دولت دوازدهم تأکید کرد.

وی توسعه همکاری های فرامنطقه ای بویژه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با تکیه برظرفیت دو بندر موجود در منطقه را جزو راهبردهای سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان و احداث شهرک صنعتی شماره سه بمنظور افزایش تولید و اشتغالزایی را از اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی در سال جهش تولید بیان کرد.

محمد باقر نوبخت نیز در این دیدار با تأکید بر تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین دستورات لازم جهت سرعت بخشیدن در راستا اجرای پروژه ساخت خط اتصال راه آهن رشت انزلی به بندر کاسپین را به دستگاه های ذی ربط صادر کرد.

اتصال خط ریل سراسری از ایستگاه پیربازار رشت به منطقه به طول حدود 11 کیلومتر جزو دستورات و تأکیدات مکرر رییس جمهور بوده، و موافقت نامه ساخت این راستا نیز با حضور دکتر روحانی در آخرین سفر وی به استان گیلان منعقد شد.

راه آهن رشت - انزلی به طول 40 کیلومتر در ادامه راستا راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران عزم سازمان منطقه آزاد انزلی بر اتصال سریع به راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عزم سازمان منطقه آزاد انزلی بر اتصال سریع به راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید