خبرنگاران رویش نهال های همبستگی در فردیس

به گزارش مجله کارنیکان، کرج-خبرنگاران- باوجود همه بدی های بیماری کرونا، این روزها رویش نهال های همدلی و همبستگی در شهرستان فردیس استان البرز حال وهوای خاصی به این شهرستان بخشیده است.

خبرنگاران رویش نهال های همبستگی در فردیس

انتشار ویروس کرونا دگرگونی متعددی در فرایند عادی زندگی مردم ایجاد کرد و خیلی از امور از جمله صنوف مختلف فردیس را تحت تاثیر قرار داد و به تعطیلی بخش عمده ای از آنها منجر شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه های بهداشتی مبنی بر کاهش رفت و آمد مردم ، انسان هایی هستند که با قلبی عظیم، کام افرادی که در این شرایط ممکن است دچار خسارت شوند را شیرین می نمایند.

اکنون اما با توجه به ادامه دار بودن این تعطیلی ها، افراد خیرخواهی چون مهدی فولادی رییس اتحادیه الکترونیک و صنوف وابسته فردیس، قدم پیش گذاشته اند و مالکان مغازه ها و مجتمع های تجاری این شهرستان را به رعایت حال مستاجران خود در خصوص اجاره بها فرا می خوانند.

این روزها بسیاری از کسبه زحمتکش در تعطیلی محل کسب و کار وخود با مشکلاتی مانند کمبود درآمد یا پرداخت بدهی های خود روبرو هستند که سبب استرس و نگرانی برای آنان شده است.

مجتمع تجاری بعثت واقع در فلکه سوم فردیس دارای 60 واحد تجاری فعال است که از این تعداد 40 واحد مستاجر هستندکه مالک این مجتمع تا به امروز اجاره بهای 35 مستجر را بخشیده است.

حمایت از مستاجران می تواند در تخفیف مالیاتی مالکان تاثیرگذار باشد

عضو هیات رییسه اتاق اصناف فردیس در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از ایده جالب توجهی در خصوص تخفیف مالیات مربوط به مالکان اطلاع داد و گفت: نامه ای از سوی اتاق اصناف فردیس در حال تنظیم و ارسال به اداره امورمالیاتی شهرستان برای تخفیفت مالیاتی مالکان مجتمع های تجاری است.

احمد فولادی اضافه کرد: براساس این نامه مالکانی که نسبت به عدم دریافت اجاره بها یا کاهش قابل توجه آن در دوران تعطیلی واحدهای صنفی این شهرستان اقدام نمایند، مبلغ مورد نظر از مالیات آنها کسر گردد.

وی بیان داشت: برهمین اساس پویشی در شهرستان فردیس شکل گرفته تا مالکان مجتمع های تجاری در این ایام که کسبه با تعطیلی روبرو هستند از آنها اجاره دریافت ننمایند که انتظار می رود سایر مالکان مغازه ها و مجتمع های تجاری در شهرستان فردیس، شرایط سخت مستاجران خود که براثر شیوع کرونا بوجود آمده را درک نمایند تا بتوانیم با مساعدت و همدلی همگانی این روزهای سخت را پشت سر گذاریم.

به اعتقاد این عضو هیات رییسه اصناف فردیس، معتمدین و شخصیت های مورد وثوق مردم این شهرستان نیز می توانند با ترغیب و تشویق مالکان به همبستگی و همکاری با مستاجران خود، نقش موثری در این زمینه ایفا نمایند.

از همان اوایل آغاز ویروس خطرناک کرونا، توصیه و تاکید بر اتحاد و همدلی و یاری به قشر نیازمند را در اولویت کار اطلاع رسانی خود قرار داده است، به نوبه خود از روحیه بخشندگی مالکان مغازه ها و همچنین صاحبخانه های سخاوتمند در این شهرستان قدردانی نموده و امیدوار است با تقویت و پشتیبانی از این فرایند همکاری وهمبستگی، روزهای سخت کرونایی هرچه زودتر به انتها رسد.

پیش از این نیز مجتمع اکومال درمنطقه رزکان نو فردیس اجاره دو ماه 43 واحد صنفی مستقر در این مجتمع را بخشید.

شهرستان 600 هزار نفری فردیس حدود 12 هزار واحد صنفی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران رویش نهال های همبستگی در فردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویش نهال های همبستگی در فردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید