خبرنگاران تیتکانلوی فاروج صاحب مرکز فنی و حرفه ای شد

به گزارش مجله کارنیکان، بجنورد- خبرنگاران- مدیر مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فاروج گفت: با بازپس گیری یکی از فضاهای این مرکز از آموزش وپرورش در تیتکانلو، این شهر نیز صاحب مرکز فنی و حرفه ای شد.

خبرنگاران تیتکانلوی فاروج صاحب مرکز فنی و حرفه ای شد

احمد دلیر، دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: برای هرچه کاربردی تر شدن آموزش های مرکز یاد شده، انتخاب حرفه ها و رشته های آموزشی آن بعد از نظرسنجی از مردم انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست 3 کارگاه در این واحد راه اندازی می گردد، گفت: هر کارگاه شامل چند حرفه است و اگر کشاورزی از اولویت های اهالی باشد حداقل 30 حرفه در این بخش قابل آموزش خواهد بود.

دلیر با بیان اینکه با توجه به استاندارد هر رشته، تعداد حرفه ها متغیر است، اضافه کرد: رویکرد آن است که انتخاب حرفه موازی با حرفه های دایر در مرکز فاروج نباشد تا رشته های بیشتری را در شهرستان پوشش دهیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مرکز تیتکانلو زیرمجموعه مرکز فاروج است به راحتی می توان حرفه ها را به تناسب احتیاج منطقه جا به جا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز فنی و حرفه ای فاروج هفت کارگاه با 70 حرفه دایر است، اضافه کرد: این حرفه ها شامل کشاورزی، بسته بندی مواد غذایی، خشک کن محصولات کشاورزی، کارگاه عمران، کارگاه برق و اتوماسیون، کارگاه مکانیک، کارگاه کارآفرینی و کسب و کار است.

دلیر گفت: در ابتدای کار، کارگاه های مرکز تیتکانلو با استفاده از ظرفیت مراکز استان راه اندازی است تا طرح توجیهی ارائه و اعتبارش در کمیته برنامه ریزی شهرستان پیش بینی گردد.

ظرفیت اسمی مرکز فنی و حرفه ای شهرستان فاروج که در سال 90 راه اندازی شده 100 هزار نفر ساعت با تعهدات آموزشی به تناسب امکانات موجود در مرکز سالانه بین 80 تا 86 هزار نفرساعت است.

شهر تیتکانلو با حدود پنج هزار نفر جمعیت، مرکز بخش خبوشان و در هشت کیلومتری شهر فاروج واقع است.

هم اینک 10 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان خراسان شمالی، شامل 59 کارگاه ثابت و 40 کارگاه سیار در بخش دولتی و تعداد 175 آکادمی آزاد در استان کار مهارت آموزی را انجام می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1035

به "خبرنگاران تیتکانلوی فاروج صاحب مرکز فنی و حرفه ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیتکانلوی فاروج صاحب مرکز فنی و حرفه ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید