خبرنگاران توصیه ایرانشناس روس: از سفرهای نوروزی پرهیز کنید

به گزارش مجله کارنیکان، مسکو - خبرنگاران- رئیس مرکز مطالعات ایران انستیتو شرق شناسی روسیه به ایرانیان توصیه کرد باتوجه به شیوع کرونا در مناطق مختلف ایران بویژه در نقاط شمالی کشور از سفرهای نوروزی خودداری نمایند.

خبرنگاران توصیه ایرانشناس روس: از سفرهای نوروزی پرهیز کنید

نینا مامدووا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مسکو گفت: ملت ایران با مسئولیت رفتار می نماید و همیشه در طول تاریخ نشان داده است که با همبستگی در شرایط سخت می تواند بر مسائل خود فائق آید.

وی ادامه داد: همینک بیماری کرونا استان های مختلف ایران را فرا گرفته و شمار زیادی از مردم این کشور به این بیماری مبتلا شده یا ناقل پنهان آن شده اند. در چنین وضعیتی هشیاری ملی از گسترش ابعاد شیوع بیماری خواهد کاست.

ایرانشناس روس گفت: در این شرایط حساس و بحرانی، ملت ایران باید به دستورات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا توجه و به دقت آن را اجرا کند.

مامدووا ادامه داد: همان طور که می دانیم در سفر انسان نمی تواند آنطور که باید و شاید اصول بهداشتی را رعایت کند و امکان برای ابتلای به بیماری کرونا افزایش می یابد.

وی گفت: در شرایط کنونی که آمریکا نیز با تحریم امکان دستیابی ایران به داروهای لازم و فناوریهای پزشکی خارجی برای مقابله با کرونا و معالجه بیماری کرونا را سلب نموده است، اهمیت همبستگی ملی ایرانیان چند برابر می گردد.

مامدووا که دهها اثر عملی و پژوهشی درباره ایران نوشته، بر این باور است که ایرانیان می توانند با عزم ملی و توجه به اصول پیشگیری از کرونا و نیز خودداری از سفرهای غیرضروری، این بیماری را مهار نمایند.

ایرانشناس روس معتقد است که در شهرهای ایران نیز بویژه در مناطق آلوده شدید به کرونا باید تردد در شهرها به پایین ترین سطح برسد و فقط مردم باید برای تهیه کالاهای ضروری و مواد غذایی از خانه بیرون بیایند.

وی گفت: در بعضی کشورهای اروپایی حتی ممنوعیت هایی در رفت و آمد مردم اعمال شده است و هدف از این اقدام ریشه کن کردن بیماری کرونا است. من بر این باورم این تدبیر نیز اضافی و بی فایده نیست و مردم ایران باید تمام اقدامات و تدابیری که دولت این کشور می اندیشد و بکار می گیرد توجه و از آن پیروی کامل کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران توصیه ایرانشناس روس: از سفرهای نوروزی پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توصیه ایرانشناس روس: از سفرهای نوروزی پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید