حمایت وزیر راه از عرضه املاک و تامین اقتصادی مسکن در بورس کالا، طراحی 5 ابزار اقتصادی در بخش مسکن

به گزارش مجله کارنیکان، محمد اسلامی از آنالیز ابزار های اقتصادی در بورس کالا برای تامین اقتصادی در بازار مسکن اطلاع داد و گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد و امکان فروش متری مسکن، انتشار اوراق خرید دین مسکن، صندوق املاک و مستغلات و بازار تهاتری ملک و مصالح از ابزار های در دست آنالیز هستند.

حمایت وزیر راه از عرضه املاک و تامین اقتصادی مسکن در بورس کالا، طراحی 5 ابزار اقتصادی در بخش مسکن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابزار های مورد آنالیز در خصوص حل مشکل مسکن و تامین اقتصادی این صنعت، اشاره نمود و گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد و امکان فروش متری مسکن، انتشار اوراق خرید دین مسکن، بازار مصالح ساختمانی، صندوق های املاک و مستغلات، بازار تهاتری ملک و مصالح به همراه توسعه صندوق های زمین و ساختمان مهمترین این ابزار ها هستند که از میان آن ها، تا به امروز صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان، عملیاتی شده و آنالیز های لازم جهت کارآمدتر شدن این ابزار در دستور کار واقع شده است. سایر ابزار ها نیز در حال آنالیز هستند و در آینده ای نزدیک، به ویژه اوراق سلف موازی استاندارد مسکن، عملیاتی خواهد شد.

مزایای اوراق سلف موازی مسکن

وزیر راه و شهرسازی به مزایای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن و به تبع آن طرح فروش متری مسکن در بورس کالا اشاره نمود و گفت: اوراق سلف موازی استاندارد مسکن دارای مزایا و کارکرد های متعددی است که از جمله آن ها، امکان تأمین اقتصادی برای فعالان ساخت وساز و اطمینان از فروش، امکان خرید مسکن پیش از ساخت در یک بازار رسمی برای خانوارها، دسترسی به انجام معاملات از سراسر کشور، امکان سرمایه گذاری به صورت متری در مسکن و تضمین اجرای تعهدات سازندگان است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، خرید مسکن پیش از ساخت در بازار رسمی و امکان خرید متراژ های متفاوت از واحد های مسکونی، ریسک افزایش قیمت مسکن برای افرادی که توان خرید واحد مسکونی کامل را ندارند، پوشش خواهد داد.

اسلامی انتشار اوراق مسکن را هم برای خریداران و هم برای سازندگان دارای مزایای متعدد دانسته و اضافه کرد: از جمله این مزایا برای سازندگان تأمین اقتصادی پروژه ها و همچنین اطمینان از فروش واحد های در دست فراوری آن هاست و به نظر می رسد، جذابیت کافی برای ورود سازندگان به این بازار وجود دارد.

وی انتشار اوراق خرید دین بر پایه معاملات نسیه مصالح ساختمانی را به عنوان طرح دیگری ذکر کرد که پس از تصویب نهایی عملیاتی خواهد شد.

اسلامی در این مورد گفت: دستورالعمل ها و ضوابط لازم برای اجرایی شدن این ابزار توسط بورس کالا تهیه شده است که پس از اعلام نظر و تصویب نهایی آن توسط هیئت مدیره سازمان بورس عملیاتی خواهد شد. مزایای این اوراق، تأمین اقتصادی فراوریکنندگان مصالح، عبور از رکود با جذب سرمایه های عمومی و یاری به خریداران و همچنین افزایش نقدشوندگی مطالبات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 948

به "حمایت وزیر راه از عرضه املاک و تامین اقتصادی مسکن در بورس کالا، طراحی 5 ابزار اقتصادی در بخش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت وزیر راه از عرضه املاک و تامین اقتصادی مسکن در بورس کالا، طراحی 5 ابزار اقتصادی در بخش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید