حفتر: اردوغان از آتش بس در لیبی سوء استفاده می نماید

به گزارش مجله کارنیکان، فرمانده شبه نظامیان لیبیایی گفت که رئیس جمهور ترکیه از آتش بس موقت در لیبی با هدف انتقال مزدور و سلاح به این کشور سوء استفاده می نماید.

حفتر: اردوغان از آتش بس در لیبی سوء استفاده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی که خود را فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی می داند تاکید نمود که نظام ترکیه به انتقال مزدوران خود از شمال سوریه به لیبی ادامه می دهد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نظام رجب طیب اردوغان و دولت الوفاق در لیبی به ریاست فایز السراج از آتش بس موقت در لیبی برای وقت کشی و انتقال تعداد زیادی نظامی ترک و مزدور و تروریست از شمال سوریه استفاده می نمایند.

حفتر گفت که ترکیه از زمین و آسمان به طرابلس سلاح می فرستد که این به منزله نقض آشکار آتش بس و کنفرانس برلین است.

این ژنرال بازنشسته ارتش لیبی گفت: ما دائما حق واکنش به این تجاوزات و مقابله با تجاوز ترکیه به کشورمان را برای خود محفوظ می دانیم.

حفتر توضیح داد: صبر ما از نقض مکرر آتش بس توسط ترکیه و عدم پایبندی طرف های دیگر به تعهدات کنفرانس برلین به سر آمده است.

وی از سازمان ملل متحد و شورای امنیت و کشورهای شرکت نماینده در کنفرانس برلین می خواهیم که به مسئولیت های خود مبنی بر جلوگیری از سرازیر شدن مزدوران اردوغان و ارسال سلاح های مختلف به طرابلس از خاک ترکیه جلوگیری نمایند.

حفتر تاکید نمود که او در صورت عقب نشینی مزدوران سوری و ترکیه ای از لیبی و توقف حمایت های تسلیحاتی ترکیه از دولت وفاق ملی در طرابلس برای آتش بس آماده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 721

به "حفتر: اردوغان از آتش بس در لیبی سوء استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر: اردوغان از آتش بس در لیبی سوء استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید