شرح فیفا در خصوص انجام تعویض ششم پیکان، بازبینی قضاوت داور دربی

به گزارش مجله کارنیکان، حسن کامرانی فر در مصاحبه با خبرنگاران، درباره انجام 6 تعویض از سوی تیم فوتبال پیکان در جریان پیروزی دو بر یک این تیم مقابل سایپا گفت: در همین روزهای ابتدایی که به تازگی کارم را در فدراسیون شروع نموده ام باید بگویم همه چیز را به طور شفاف اعلام خواهیم کرد و دلیلی برای مماشات درباره تیم ها نیست.

شرح فیفا در خصوص انجام تعویض ششم پیکان، بازبینی قضاوت داور دربی

سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده است اضافه نمود: در بازی شب گذشته پیکان تهران و سایپا مواردی پیش آمده است که آن را مورد آنالیز قرار داده ایم. قوانین جاری فدراسیون فوتبال که منبع آن از فیفا است نیز در این باره صحبت نموده است. باید درباره این موضوع به صراحت به کلمات کلیدی در قوانین فیفا اشاره کنم.

او ادامه داد: وقتی تیمی از یک بازیکن اضافه یا تعویض اضافی در ترکیب خودش بهره می برد باید تأثیر آن فرد اضافی را در زمین مسابقه سنجید. اگر بازیکنی به عنوان تعویض ششم بازی نموده است باید میزان تأثیرگذاری اش در زمین مسابقه را آنالیز کرد. اگر او گل زده باشد یا مانع از گل خوردن تیمش گردد یا اینکه چند بار لمس توپ داشته است روی تصمیم درباره قضاوت آن تأثیرگذار خواهد بود.

کامرانی فر تاکید نمود: ما نیز همین کار را در ارائه گزارش خود به دبیرکل فدراسیون لحاظ می کنیم. میزان تأثیرگذاری تعویض ششم پیکان در بازی با سایپا مورد اهمیت است که به آن اشاره خواهیم کرد.

سرپرست دپارتمان داوری درباره اعتراض استقلال و پرسپولیس به داوری دربی 95 پایتخت که با برد یک بر صفر سرخپوشان پایتخت همراه بود تاکید نمود: امروز پرونده دربی را مورد آنالیز قرار می دهیم و خیلی فوری هم جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد تا منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1763

به "شرح فیفا در خصوص انجام تعویض ششم پیکان، بازبینی قضاوت داور دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح فیفا در خصوص انجام تعویض ششم پیکان، بازبینی قضاوت داور دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید