تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف

به گزارش مجله کارنیکان، مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف پیروز به تمدید گواهینامه، ارتقاء و تطبیق آن با نسخه ISO-IEC 17025 2017 برای 94 دامنه آزمون و 4 دامنه کالیبراسیون در سال 1400 شد.

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگاران، پژوهش، رشد علمی و صنعتی و در نهایت پیشرفت بدون نتایج دقیق و قابل اعتماد آزمایشگاهی میسر نمی گردند. استانداردهای مدیریتی از یک سو و استانداردهای فنی از سوی دیگر موجب ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه ها شده اند. سازمان دنیای استاندارد ISO درسال 1999 با این هدف استاندارد ISO-IEC 17025 احراز صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون که قبلاً با نام GUIDE 25 مورد استفاده آزمایشگاه ها بود منتشرکرد. این استاندارد بعداً توسط اتحادیه دنیای تایید صلاحیت آزمایشگاه ها ILAC به عنوان معیار ارزیابی آزمایشگاه ها پذیرفته شد تا آزمایشگاه ها با کسب این گواهینامه و احراز صلاحیت بتوانند در خارج از مرزها و در سراسر دنیا از نتایج خود استفاده کنند.

دانشگاه صنعتی شریف در سال 1394 با هدف ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه ها کسب این استاندارد را در برنامه کاری خود قرارداد. مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف در سال 1396 پیروز به اخذ گواهینامه ISO-IEC 17025 2005 و درسال 1400 پیروز به ارتقاء و تطبیق آن با نسخه ISO-IEC 17025 2017 برای 94 دامنه آزمون و 4 دامنه کالیبراسیون برای آزمایشگاه های میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدانی، طیف سنج تفرق اشعه ایکس، میکروسکوپ نیروی اتمی، خواص مکانیکی مواد، طیف سنجی پلاسمای جفت شده القایی، پراکندگی نور دینامیکی، میکروسکوپ الکترونی عبوری، آزمایشگاه مخابرات سیار(آزمایشگاه معتمد سازمان مقررات رادیویی)، آزمایشگاه آب و فاضلاب (آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست) و آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون گازها (آزمایشگاه معتمد شرکت کنترل کیفیت هوای تهران) شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مرکز خدمات آزمایشگاهی برطبق خط مشی خود کوشش می نماید با گسترش فرهنگ استاندارد در سطح دانشگاه صنعتی شریف هرسال بر تعداد آزمایشگاه های منطبق با این استاندارد و سایر استانداردهای مدیریتی، فنی، ایمنی، محیط زیست و .. افزوده و موجب ارتقاء کیفیت خدمات و خصوصاً خدمات آزمایشگاهی در سطح دانشگاه شود و از این طریق موجب ارائه نتایج دقیق تر و قابل اعتمادتر به مراجع علمی و صنعتی کشور شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1766

به "تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید گواهینامه تایید صلاحیت مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید