تصاویر عجیب ترین اتوبوس کابلی با 3 رکورد جهانی ، آهنربای آلپ گردشگران را جذب می کند

به گزارش مجله کارنیکان، اتوبوس کابلی جدیدی در آلپ باواریا در آلمان راه اندازی شده که علاوه بر افزایش جذب گردشگران ارتفاعات آلپ آلمان، سه رکورد جهانی را از آن خودش کرده است.

تصاویر عجیب ترین اتوبوس کابلی با 3 رکورد جهانی ، آهنربای آلپ گردشگران را جذب می کند

خبرنگاران : مدتی قبل اعلام شد که شهر کوهستانی کوچکی در آلپ سوییس که در گذشته صاحب سریع ترین قطار کوهنورد گردشگری اروپا بود به تازگی به قطار کابلی جدیدی مجهز شده که سریع ترین قطار کوهنورد تجاری جهان است.

اکنون نوبت به آلمانی ها رسیده است که در دسترسی گردشگران به آلپ باواریا تسهیل ایجاد کنند. بعد از 6 سال کار و تلاش، اتوبوس کابلی بلندترین کوه آلمان، تسوگ اشپیتسه افتتاح شد و بلافاصله سه رکورد جهانی را به دست آورد؛ رکورد طولانی ترین دامنه حرکت، حداکثر اختلاف سطح و بلندترین ستون فولادی.

در حقیقت تاکنون هیچ اتوبوس کابلی در سیاره زمین تا 3 هزار و 212 متر از ایستگاه پایه بالاتر نرفته و ستون فولادی به ارتفاع 127 متر نداشته و هزار و 945 متر اختلاف سطح را تجربه نکرده است.

راه کابلی این جواهر گردشگری آلپ باواریا در مدت فقط چند دقیقه به قله کوه تسوگ اشپیتسه در ارتفاع 2 هزار و 962 متری می رسد و قادر است سالانه 600 هزار گردشگر را به این منطقه از رشته کوه آلپ جذب کند.

برای ساختن این راستا کابلی جدید و جایگزین کردن آن با اتوبوس کابلی قدیمی ایبسی که به مدت 50 سال از 1963 کار می کرد، حدود 50 میلیون یورو هزینه شده است.

کابین های این خط کابلی دیواره های شیشه ای دارند و قادرند در هر ساعت تا 600 نفر را جابه جا کنند. بازدیدکنندگان می تواند از چشم اندازه 360 درجه مشرف به دریاچه ایب و کوهستان های پیرامون لذت ببرند و وقتی به قله تسوگ اشپیتسه رسیدند 400 قله کوتاه تر آلپ آلمان را تماشا کنند.

این سازه فولادی به گونه ای طراحی شده است که حتی نسبت به تغییرات اقلیمی هم مقاومت دارد و پایداری برای 100 سال آینده را هم تضمین می کند. هزینه این بالارفتن هیجان انگیز از رشته کوه آلپ برای رفت و برگشت فقط 45 یورو است.

منبع: چمدان
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 192

به "تصاویر عجیب ترین اتوبوس کابلی با 3 رکورد جهانی ، آهنربای آلپ گردشگران را جذب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر عجیب ترین اتوبوس کابلی با 3 رکورد جهانی ، آهنربای آلپ گردشگران را جذب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید