تحریم های جدید علیه بزرگترین تراشه ساز چینی

به گزارش مجله کارنیکان، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت های جدیدی علیه بزرگترین تراشه ساز چینی وضع نموده و ادعا می نماید این شرکت با ارتش همکاری می نماید.

تحریم های جدید علیه بزرگترین تراشه ساز چینی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از رویترز، ایالات متحده آمریکا محدودیت های جدیدی بر صادرات به SMIC، بزرگترین تراشه ساز چینی وضع نموده است. دولت آمریکا ادعا می نماید ریسک آن وجود دارد که تجهیزاتی که برای این شرکت تامین می گردد برای مقاصد نظامی به کار رود.

طبق نامه وزارت بازرگانی آمریکا، تامین نمایندگان بعضی تجهیزات SMIC اکنون باید هرکدام به طور جداگانه مجوز صادرات دریافت نمایند.

این اقدام نشان دهنده تغییر سیاست آمریکا نسبت به اوایل امسال میلادی است.به گفته سه منبع مطلع از امر، در اوایل امسال وزارت بازرگانی به متقاضیان مجوز کاربر نهایی نظامی برای فروش تجهیزات به SMIC اعلام نموده بود نیازی به چنین اجازه نامه ای نیست.

تراشه ساز چینی اعلام نموده هیچ هشدار رسمی درباره اعمال محدودیت ها دریافت ننموده و علاوه بر آن هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: SMIC تاکید می نماید که نیمه رسانا فراوری می نماید و فقط برای مصارف تجاری و مدنی سرویس فراهم می نماید. این شرکت هیچ رابطه ای با ارتش چین ندارد و برای هیچ کاربر نظامی محصول فراوری نمی نماید.

SMIC جدیدترین شرکت برتر چین در حوزه فناوری است که با محدودیت های تجاری از سوی آمریکا روبرو می گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1139

به "تحریم های جدید علیه بزرگترین تراشه ساز چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید علیه بزرگترین تراشه ساز چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید