تاثیرات منفی موبایل بر انسان در ویکی خبرنگاران

به گزارش مجله کارنیکان، فن آوری تلفن همراه هم خوب و هم بد است، مهم ترین مسئله استفاده درست از تلفن همراه است، تنها با استفاده درست از آن زندگی مردم به زندگی راحت و سودمند تبدیل خواهد شد.

تاثیرات منفی موبایل بر انسان در ویکی خبرنگاران

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، امروزه با پیشرفت رو به افزایش تکنولوژی در بیشتر جوامع دنیا مردم در گیر دست و پنجه نرم کردن با عوارض ناشی از فناوری های نوین شده اند. یکی از این تکنولوژی ها که امروزه در سرتاسر دنیا مدل های گوناگونی از آن در بین عموم نفوذ پیدا نموده است موبایل است. وسیله ای که با تمامی مزایا و سهولت در زندگی بشر تاثیرات منفی را نیز برای وی متحمل شده است.این وسیله که امروزه جزو جدا نشدنی از زندگی هر یک از ما به حساب می آید با دارا بودن امواج الکترومغناطیس تهدیدی بسیار جدی برای سلامت انسان به شمار می آید که افراد بدون توجه به تاثیرات منفی که این وسیله برای بدن خواهد داشت ساعت های طولانی در دسترس خود قرار می دهند و گاهی والدین بدون توجه به خطرات بالای این وسیله، با تهیه موبایل برای بچه ها خود با هدف همسو شدن با تکنولوژی های نوین سلامتی بچه ها خود را به خطر خواهند انداخت .

کاهش قدرت بینایی

یکی از ضررهای موبایل ، نور منتشر شده ای است که از صفحه گوشی های موبایل بر روی چشم ما منعکس می شود که تهدیدی جدی بر روی این اندام بسیار حیاتی در بدن است،به طوری که استفاده بیش از حد از ماهیچه چشم موجب سردرد و خستگی و در دراز مدت اثرات مخربی بر چشم شما بر جای خواهد گذاشت.

مسائل عصبی

استفاده از تلفن همراه توسط بچه ها و نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز موجب بروز مسائل عصبی برای آنها خواهد شد. این در حالی است که بچه ها با چشم دوختن به صفحه گوشی و تبلت خود ساعت ها غرق در بازی های متنوعی که اوقات فراغت آنها را پر می کند می شوند و از لذت شرکت در بازی های گروهی بی بهره خواهند شد. والدین هوشیار همواره با جایگزین کردن وسایل بازی متنوع موجب خواهند شد که بچه ها خود را از بازی های مخرب رایانه ای و استفاده بیش از حد از گوشی های همراه و تبلت ها دور کنند و آنها را تشویق به سمت بازی های گروهی نموده تا علاوه بر یادگیری مهارت های مهم اجتماعی از مسائل عصبی که گریبان گیر بچه ها در جوامع امروزی است، دور کنند.

سرطان مغز

امواج الکترومغناطیس، هر جسم عایقی که در اطراف خود باشد همچون بافت موجود زنده را شروع به گرم کردن می کنند. به همین دلیل اثرات گرمایشی در محدوده سر فردی که از تلفن همراه استفاده می کند، شروع به گرم کردن مغز وی و بافت اطراف سر خواهد کرد. سرطان مغز یکی از مسائل اصلی و استفاده مداوم از گوشی های موبایل می باشد که امروزه آمار رو به افزایشی در جوامع مختلف نیز به چشم می خورد.

حافظه را ضعیف می کند

گوشی های هوشمند، باعث می شوند که ما برای یادآوری همه چیز به آن ها تکیه کنیم و ما دیگر خودمان تلاش نمی کنیم، تا چیزی را به خاطر بسپاریم.

روابط اجتماعی را کاهش می دهد

گوشی های هوشمند، توجه شما را به افرادی که در اطراف شما هستند کم می کنند؛ این دستگاه، قدرت شما در ارتباط با دیگران را نیز کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 976

به "تاثیرات منفی موبایل بر انسان در ویکی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات منفی موبایل بر انسان در ویکی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید