تأکید روسیه بر تعهد همه کشورها در زمینه عدم گسترش هسته ای

به گزارش مجله کارنیکان، وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی)، سهم به سزایی در تامین امنیت جهانی، خلع سلاح و توسعه همکاری ها در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی داشته و همه اعضای آن باید به تعهدات خویش پایبند باشند.

تأکید روسیه بر تعهد همه کشورها در زمینه عدم گسترش هسته ای

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه امروز ، پنج شنبه به مناسبت پنجاهمین سالگرد لازم الاجرا شدن پیمان مربوط به منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی)، با انتشار بیانیه ای، از همه کشورهایی که این معاهده را امضاء نموده اند خواست تا تعهدات خود در چارچوب آن را تأیید نمایند.

در این بیانیه آمده است: کنفرانس آنالیز پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای از 27 آوریل (اوایل اردیبهشت ماه) در نیویورک شروع به کار می نماید. ما اطمینان داریم که عنصر اصلی این کنفرانس باید تأیید همه طرفین به تعهدات خویش برای دست یابی به اهداف پیمان باشد. در این راستا ، روسیه آماده است تا به طور فعال با همه طرف های علاقه مند در جهت برگزاری پیروز این کنفرانس همکاری کند.

روسیه در حال کاهش تدریجی زرادخانه هسته ای خود است

این وزارتخانه تأکید کرد که روسیه ، به عنوان یک کشور عضو پیمان ان پی تی و یکی از سپرده گذاران در آن ، تمام مفاد این پیمان را کاملاً رعایت می نماید. به ویژه ، این کشور به طور مداوم زرادخانه هسته ای خود و نقش سلاح های هسته ای در سیاست دفاعی ملی را کاهش داده ، از کشورهایی که در زمینه توسعه صلح آمیز انرژی اتمی فعالیت دارند، حمایت می کند و همچنین در تقویت سیستم پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی که تضمین نماینده آنالیز قابل اطمینان از اجرای تعهدات کشورها به وظایفشان در این چارچوب هستند، یاری می نماید.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید نموده است که پیمان ان پی تی ، برای نیم قرن تهدید به گسترش سلاح های هسته ای را مهار نموده ، توسعه همکاری های بین المللی در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی را تضمین و پیشرفت تدریجی در جهت خلع سلاح هسته ای را تامین نموده است.

به عقیده دیپلمات های روس، توازن این سه مؤلفه کلیدی برای ماندگاری این پیمان بسیار لازم است و این پیمان سهم ارزنده ای در تأمین امنیت بین المللی و توسعه کشورها و کل مردم دنیا داشته و در طول موجودیت خود، به یک ابزار قانونی تقریباً بین المللی تبدیل شده است. این پیمان نقطه عطف مهمی گسترش نامحدود آن در سال 1995 بود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآوری شده است که پیمان ان پی تی منافع همه کشورها اعم از هسته ای و غیرهسته ای را برآورده می نماید. این توافق نامه برای ایجاد اعتماد به نفس در دنیا، اطمینان از ثبات در مقیاس دنیای بسیار اهمیت دارد و حفظ و تقویت اثربخشی آن مسئولیت کلیه کشورهای شرکت نماینده در آن نسبت به نسل های آینده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 769

به "تأکید روسیه بر تعهد همه کشورها در زمینه عدم گسترش هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید روسیه بر تعهد همه کشورها در زمینه عدم گسترش هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید