برنامه و بودجه، کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 رد شد

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران - پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت به عنوان سایت رسمی مجلس شورای اسلامی در خبری نوشت: نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 مخالفت کردند. این در حالی است که گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه 1400 در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس بود و نه لایحه دولت.

برنامه و بودجه، کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 رد شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و اموربین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، صبح امروز (سه شنبه ، 14 بهمن ماه) که احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس، دستور جلسه امروز مجلس را قرائت می کرد؛ دستور جلسه اول را گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه 1400 خواند. حتی سیدناصر موسوی لارگانی در ادامه این جلسه، از تریبون علنی مطرح کرد که موافقان و مخالفان گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 را فرا خواهند خواند.

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور هم در نطق خود در دفاع از لایحه بودجه 1400 دولت با بیان اینکه آنچه امروز تحت عنوان کلیات لایحه بودجه رد یا تأیید می گردد، لایحه بودجه دولت نیست، اظهار کرد: آنچه که به رأی گذاشته می گردد گزارش، ارقام و احکام کمیسیون تلفیق است چرا که هر چه ما داده بودیم تغییر نموده است. دقایقی بعد الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق تاکید نمود: از مجلس می خواهم بازی شعبده بازها را نخورد، قطعا تمایل دولت به رد مصوبه کمیسیون است. ما انتظار داریم همکارانمان یاری نمایند تا ما بتوانیم با تصویب بودجه اختیارات را از دولت بگیریم. من به نمایندگان عرض می کنم که رد مصوبه تلفیق، عروسی دولت است!

با این وجود محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هنگام رای گیری اظهار داشت: کلیات بودجه به رای گذاشته می گردد. به همین دلیل خبرگزاری ها از جمله سایت مجلس اظهار داشتند: نمایندگان کلیات بودجه سال 1400 را با 99 رای موافق، 148 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در مجلس رد کردند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1555

به "برنامه و بودجه، کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه و بودجه، کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید