ایران و اوکراین در آستانه تبادلات تجاری پس از برجام

به گزارش مجله کارنیکان، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با توجه به شرایط پیش آمده پس از تحریم در آستانه انجام تبادلات تجاری قرار گرفته اند.

ایران و اوکراین در آستانه تبادلات تجاری پس از برجام

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ابوالفضل کوده ئی- مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران- در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در آبان ماه امسال چهارمین کمیته نشست صنعتی، معدنی و تجاری بین ایران و اوکراین در شهر کی یف برگزار می گردد، اظهار کرد: اوکراین جمعیتی بالغ بر 46 میلیون نفر دارد و سال گذشته حدود 70 میلیارد دلار واردات داشته که عمده اقلام وارداتی مربوط به مواد غذایی، سوخت، دارو، پارچه و مبلمان بوده است.

وی ادامه داد: اوکراینی ها عمده محصولات مورد احتیاج خود را از کشورهایی نظیر روسیه، چین و آلمان وارد نموده اند، در حالی که ایران قابلیت های بسیار زیادی در صادرات عمده محصولات مورد احتیاج اوکراینی ها دارد، بنابراین در این راستا کوشش بسزایی در امر تقویت تبادلات تجاری با این کشور مدنظر قرار گرفته است تا افزایش صادرات در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک المنافع سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص موارد مختلفی که قرار شده مورد توجه و تفاهم بین دو کشور قرار گیرد، بیان نمود: همکاری تجاری، سرمایه گذاری و مسائل بانکی، صنعت، استاندارد، حمل ونقل، کشاورزی، انرژی(نفت وگاز)، بهره بری و حفاظت از انرژی، اجرای مشترک پروژه های انرژی های تجدید پذیر، گردشگری، طرح بازاریابی مشترک شرکت ها در زمینه توریسم، سیاست کاهش مقررات دست و پا گیر و بهبود و تسهیل فضای کسب وکار از جمله موارد مختلفی است که قرار بر این شده تا در خصوص آن ها به منظور همکاری های مشترک به تفاهم برسیم.

کوده ئی با اعلام اینکه تفاهم نامه هایی در چهارمین نشست کمیته صنعتی، معدنی و تجاری ایران و اوکراین نهایی شده و به مرحله امضا می رسد، گفت: در خصوص مبادله اسناد از بخش خصوصی و تجار یاری گرفته ایم و این همکاری های مشترک بین ایران و اوکراین هم در زمینه صادرات و هم در زمینه واردات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 652

به "ایران و اوکراین در آستانه تبادلات تجاری پس از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اوکراین در آستانه تبادلات تجاری پس از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید