امین تارخ: تا جایی که می توانستم در خانه ماندم

به گزارش مجله کارنیکان، امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تا جایی که می توانستم در خانه ماندم و مواردی را، چون شستن دست و زدن ماسک و سایر موارد بهداشتی، رعایت کردم.

امین تارخ: تا جایی که می توانستم در خانه ماندم

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایرنا، امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شرایط این روز های زندگی خود اضافه کرد: این روز ها مشغول کاری نیستم؛ البته تا این اواخر مشغول سریال آقازاده بودم که به سرانجام رسید.

تارخ توضیح داد: سریال آقازاده در این مدت پس از شیوع ویروس کرونا تنها کاری بود که انجام دادم و در حال حاضر استراحت می کنم.

این بازیگر سینما با اشاره به پیشنهاد هایی که در این مدت برای بازی به وی شده است، گفت: در این چند ماه هم فیلم سینمایی پیشنهاد شده است و هم سریال که هیچ کدام ترغیبم نکردند که کار کنم، قرار هست کار کنم، اما نه هر کاری.

تارخ در شرح علت حضور خود در سریال آقازاده توضیح داد: کار خوبی بود به همین دلیل حضور در آن را پذیرفتم، ضمن این که این کار کارگردان، تهیه کننده و فیلم نامه خوبی داشت.

وی در سرانجام و با اشاره به مسائلی که این روز ها وجود دارد و بعضا باعث اوج دریافت شیوع بیماری کووید 19 شده، گفت: نمی گردد همه چیز را به گردن مردم انداخت، زیرا بعضی مسائل ریشه در مسائل کلان دارد.

بازیگری صاحب سبک

امین تارخ (متولد 1332) در سال 1351 به دانشگاه تهران راه یافت و در سال 1356 از دانشکدهٔ هنر های نمایشی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. او تحصیلات تکمیلی خود را در سال 1363 با کسب مدرک فوق لیسانس در رشتهٔ مدیریت فرهنگی به سرانجام برد.

تارخ بازیگری صاحب سبک است و به عنوان هنرپیشه آزاد به فعالیت می پردازد. او نقش های مختلف و مهمی را در فیلم ها، سریال های تلویزیونی و تئاتر ایفا نموده است. وی هم به عنوان هنرپیشه و هم به عنوان عضو هیئت داوری در جشنواره های ملی مختلف و همین طور به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما حضوری فعال داشته است. تارخ همچنین به عنوان میهمان به جشنواره های مسکو، ژاپن و آلمان دعوت شده است.

حضور در آثار برجسته که بعضی از آنان به آثاری ماندگار در سینما و تلویزیون ایران بدل شدند، بخشی از کارنامه هنری تاریخ را تشکیل می دهند؛ مرگ یزدگرد (بهرام بیضایی 1360)، پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده 1365)، مادر (علی حاتمی 1368)، دلشدگان (علی حاتمی 1370)، سارا (داریوش مهرجویی 1371)، ساغر (سیروس الوند 1376)، رئیس (مسعود کیمیایی 1385) بخشی از آثار سینمایی تارخ است که حضور وی را در کار های برجسته و همکاری با اسامی عظیم سینمای ایران نشان می دهد.

همچنین بازی در سریال های سربداران (1360-62)، بوعلی سینا (1364)، آپارتمان (1371-72)، شیخ مفید (1373)، سفر سبز (1380)، معصومیت از دست رفته (1381) و اغما (1386) که بعضا حضور در نقش های با پی رنگ تاریخی، عرفانی و دینی بودند از تارخ چهره ای معین با بازی متفاوتی را به ذهن علاقمندان سینما و تلویزیون متبادر می سازد.

تارخ از سال 1376 به عنوان یکی از چهره های برتر احیای تئاتر ایران شناخته شد و در هجدهمین جشنوارهٔ تئاتر و فیلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان های هنری حضور یافت. امین تارخ در سال 1378 پیروز به دریافت لوح افتخار هنرمند ملی شد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1048

به "امین تارخ: تا جایی که می توانستم در خانه ماندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امین تارخ: تا جایی که می توانستم در خانه ماندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید