افشاگری جدید از تخلف هیات فوتبال و استقلال

به گزارش مجله کارنیکان، مدیرعامل یکی دیگر از شاکیان هیات فوتبال و باشگاه استقلال درباره پرونده تخلف در ثبت قرارداد بازیکنان این تیم افشاگری کرد.

افشاگری جدید از تخلف هیات فوتبال و استقلال

به گزارش خبرنگاران، علی حاجی بیگی در مصاحبه با فارس درباره تخلف باشگاه استقلال و هیات فوتبال تهران در ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم های پایه این باشگاه در زمان بسته بودن پنجره جابجایی آبی پوشان و رد شکایت تیم های شاکی در کمیته انضباطی هیات فوتبال گفت: تیم ما هم در همان ابتدای امر که چنین اتفاقی رخ داد اعتراض نموده بود اما هیچ پیگیری نکردند. البته مرجع رسیدگی به پرونده کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران نیست زیرا این کمیته زیرمجموعه هیات فوتبال است .

وی افزود: پنجره جابجایی باشگاه استقلال توسط فیفا بسته شده و این موضوع به فدراسیون فوتبال باز می گردد و خود فدراسیون باید پیگیر پرونده باشد.

مدیرعامل آموزشگاه ایران مهر درباره اظهارنظر طهمورث حیدری، رئیس کمیته امور استان های فدراسیون فوتبال مبنی براینکه تیم های شاکی می توانند اعتراض خود را در کمیته استیناف پیگیری نمایند، گفت: اقامه دعوی این شکواییه در فدراسیون فوتبال اجرا شده است. به هیات فوتبال اعتراض می کنیم اما نامه ما به فدراسیون فوتبال رفته است.

حاجی بیگی توضیح داد: پنجره جابجایی استقلال توسط فیفا بسته شده و برای هیچ یک از رده های سنی این باشگاه نمی توانستند بازیکنی را ثبت نمایند. همه این موضوع قانونی را می دانند اما با لابی های اجرا شده این باشگاه در همان بازه زمانی قراردادها را ثبت کردند. هیات فوتبال هم به سرعت آیین نامه جابجایی را تغییر داد.

وی توضیح داد: ما هر دو آیین نامه یعنی چیزی که اول نوشته بودند و هم آیین نامه ای که تغییر داده اند را داریم و آنها را به فدراسیون فوتبال داده ایم. آنها کاملا در جریان هستند. متاسفانه به حدی هیات فوتبال در این مدت خرابکاری نموده که این موضوع در آن گم است. نمی دانم چرا رئیس کمیته امور استان ها چنین موضوعی گفته اما فدراسیون باید پشتیبان مان باشد و درباره این پرونده به ما یاری کند.

مدیرعامل آموزشگاه ایران مهر افزود: فدراسیون فوتبال باید از هیات فوتبال تهران بپرسد چگونه با وجود اینکه فدراسیون اجازه جابجایی به تیم بزرگسالان استقلال را در آن موقع نداده به تیم های پایه این باشگاه اجازه جابجایی و جذب بازیکن را داده است؟

حاجی بیگی افزود: اگر این موضوع به دپارتمان های فدراسیون باز می گردد باید دبیرکل وارد عمل گردد و اگر بحث مربوط به کمیته ها است باید خود رییس فدراسیون اشراف داشته باشد . منصور قنبرزاده کامل می داند داستان چیست اما با لابی هایی که انجام می گردد و آرایی که رای رد و بدل می گردد اتفاقی نمی افتد. اگر باشگاه استقلال به عزیزی خادم رای داده باشد وی هیچ کاری نمی کند . به نظرم ما باید به خود AFC مراجعه کنیم و یک فرد هم در دایره حقوقی داشته باشیم.

وی عنوان نمود: اکنون کمیته شرایط هم باید ورود کند زیرا وقتی ابلاغیه ای از AFC و فیفا می آید خود کمیته شرایط که جابجایی را برعهده دارد باید این کار را انجام بدهد. البته با تمام این تفاسیر به جایی نمی رسیم زیرا در پرونده آموزشگاه کیا با وجود اشراف کامل مان وقتی به کمیته انضباطی رفتیم به شکلی با ما صحبت کردند که به نظر می رسد متهم هستیم. داستان به شکلی است که هر کس زورش بیشتر و لابی اش قوی تر باشد برنده می گردد .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1736

به "افشاگری جدید از تخلف هیات فوتبال و استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری جدید از تخلف هیات فوتبال و استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید