اعلام زمان اجرای اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران : معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه لیست اطلاعات خانه های خالی ناقص است، گفت: در صورت تکمیل اطلاعات اخذ مالیات از خانه های خالی از دو هفته دیگر آغاز می گردد.

اعلام زمان اجرای اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، هادی خانی، درباره فرایند آنالیز فهرست ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از خانه های خالی برای شروع اخذ مالیات گفت: بحث ارسال پیامک و احراز خالی بودن خانه ها بر عهده سازمان امور مالیاتی نیست و این اقدامات باید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام گردد. سازمان امور مالیاتی صرفا لیست اسامی افراد و اطلاعات ملک آنها را برابر توافقی که با وزارت راه و شهرسازی داریم، دریافت می کنیم و بدون اینکه دخالتی در احراز خالی بودن خانه ها داشته باشیم، مطالبه مالیات را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه برابر قانون مقام احراز خالی بودن خانه ها و تشخیص آن وزارت راه وشهرسازی است، ادامه داد: به طور مستمر جلساتی با وزارت راه و شهرسازی درباره رسمیت پیدا کردن لیست خانه های خالی برگزار می کنیم. در این اطلاعات نواقصی وجود دارد و سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی را به ویژه اطلاعاتی مانند سال ساخت، مدت زمان خالی بودن خانه را درخواست نموده است.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید نمود: این اطلاعات برای سازمان امور مالیاتی برای محاسبه مالیات بر خانه های خالی بسیار مهم است و می توانند در میزان مالیات بسیار اثرگذار باشند که بعضا در لیست ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی نواقصی در این اطلاعات وجود دارد.

خانی با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل این نواقص موجود در اطلاعات هستیم، اضافه کرد: به محض اینکه طبق قانون اطلاعات درباره خانه های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به صورت رسمی به سازمان امور مالیاتی تحویل گردد، مطالبه مالیات را شروع می کنیم. در حال حاضر اطلاعات به صورت غیر رسمی به وسیله دسترسی کاربری به سامانه، در اختیار سازمان امور مالیاتی گذاشته شده اما در شرف رفع نواقص هستیم تا با تکمیل اطلاعات وارد فاز عملیاتی و اجرایی شویم.

وی گفت: اگر اطلاعات کامل نگردد و مراحل اجرایی آن را به صورت کامل نتوانیم طی کنیم، مطالبه مالیات از افرادی که دارای خانه های خالی هستند، می تواند تبعات و اعتراضاتی را به همراه داشته باشد، ممکن است بر پایه این اطلاعات دریافتی برای فردی به ازای خانه خالی، مالیاتی را مقطوع کنیم در حالی که اطلاعات کاملی از آن در اختیار نداریم البته با قانون جدید مجلس بخشی از این نگرانی ها و دغدغه ها رفع شده است.

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور تاکید نمود: با رفع سازی این نواقص تا دو هفته آینده اولین لیست برای شروع اخذ مالیات از خانه های خالی به اجرا می رسد.

خانی با بیان اینکه لیست اولیه 109 هزار خانه خالی به طور مستمر در حال افزایش است، گفت: وزارت راه وشهرسازی سامانه ای را راه اندازی نموده است و اطلاعات خانه های خالی در این سامانه بارگذاری می گردد و سازمان امور مالیاتی به این سامانه دسترسی دارد و به طور مرتب اطلاعات از خانه های خالی در این سامانه مشاهده می کنیم اما بخواهیم این اطلاعات را برای محاسبه مالیات از خانه های خالی مرجع قرار دهیم حتما این اطلاعات باید به صورت رسمی با تکمیل نواقص موجود به سازمان امور مالیاتی تحویل گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1430

به "اعلام زمان اجرای اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان اجرای اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید