اعزام کشتی آمریکایی به دریای مدیترانه و دریای سیاه برای حمایت از عملیات ناتو

به گزارش مجله کارنیکان، فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا از اعزام یک کشتی فرماندهی به منظور حمایت از عملیات مشترک کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای مدیترانه و دریای سیاه خبر داده و گفت: ناوشکن پورتر نیز پیشتر به منطقه اعزام شده است.

اعزام کشتی آمریکایی به دریای مدیترانه و دریای سیاه برای حمایت از عملیات ناتو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده امروز (شنبه) بیان کرد که کشتی پرچمدار و فرماندهی Mount Whitney این ناوگان به منظور حمایت از عملیات مشترک نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منطقه دریای سیاه و دریای مدیترانه اعزام شده است.

در این بیانیه یادآوری شده است که افسران ستاد فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا و فرماندهان نیروهای ضربت و نیروهای پشتیبانی واحدهای مشترک دریایی ناتو در عرشه این کشتی حضور خواهند داشت.

طبق این اطلاعات، عملیات مشترک دریایی کشورهای عضو ناتو در منطقه دریای مدیترانه و دریای سیاه به منظور تأمین امنیت و ثبات در این منطقه ها برنامه ریزی شده است و کار مشترک فرماندهان دو ستاد اجرای این عملیات را بهبود خواهد بخشید.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا بطور جداگانه یادآور شد، پیش از این نیز ناوشکن پورتر USS Porter به دریای سیاه اعزام شده است. این ناوشکن حرکت خود در جهت گیری به سمت شمال و وارد شدن به منطقه دریای سیاه را شروع نموده و میخواهد در عملیات مشترک دریایی با متحدان واشنگتن در ناتو در این منطقه شرکت کند.

ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت ناوشکن پورتر آمریکا را زیر نظر خواهد داشت

در همین رابطه، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه بیان کرد که ناوشکن USS Porter نیروی دریایی ایالات متحده که مجهز به موشک های راهنمایی شوند کروز است، امروز شنبه (30 اکتبر، 8 آبان ماه) وارد آب های دریای سیاه شده است. به همین علت، نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه روسیه وظیفه نظارت دقیق و کنترل کلیه فعالیت این کشتی نظامی آمریکایی را برعهده گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1958

به "اعزام کشتی آمریکایی به دریای مدیترانه و دریای سیاه برای حمایت از عملیات ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام کشتی آمریکایی به دریای مدیترانه و دریای سیاه برای حمایت از عملیات ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید