از بین رفتن 195 میلیون شغل در پی شیوع کرونا

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران: براساس اعلام نهاد کار سازمان ملل متحد، با توجه به اختلال در اقتصاد های دنیا ناشی از بیماری عالم گیر Covid-19 انتظار می رود 6.7 ٪ از ساعات کار در سه ماهه دوم امسال یعنی معادل 195 میلیون شغل در سراسر دنیا از بین برود.

از بین رفتن 195 میلیون شغل در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران، سازمان بین المللی کار (ILO) در گزارشی روز سه شنبه گفت: بیش از چهار پنجم کارگران در دنیا در کشور هایی زندگی می نمایند که تحت تأثیر اقدامات قرنطینه کامل یا جزئی قرار دارند.

این آژانس از اقدامات اقتصادی و پولی که تا به امروز اعمال شده استقبال نموده است، اما از کشور ها خواسته است تا برای ارتباط برقرار کردن افراد با مشاغلی که دیگر قادر به انجام آن نیستند، قدم بردارند، بنابراین کمتر کسی بیکار خواهد ماند. گای رایدر، مدیر کل ILO، در یک کنفرانس خبری گفت: آن چه ما اکنون در زمینه حفظ رابطه بین کارگران و بنگاه هایشان انجام می دهیم تا آن ها را در بازار کار نگه داریم، شامل پرداخت سود سهام است و امیدواریم در قسمت دوم امسال شرایط بهبود یابد، کارگران بخش غیررسمی که 61 ٪ از نیروی کار دنیای یا 2 میلیارد نفر را تشکیل می دهند برای زنده ماندن و تغذیه خانواده هایشان در صورت بیکاری، احتیاج به حمایت اقتصادی دارند. این ها افرادی هستند که معمولاً به حمایت های عادی اجتماعی دسترسی ندارند. حمایت هایی که با شرایط رسمی اشتغال در دسترس است.

رایدر ادامه داد: قرنطینه هند میلیون ها کارگر مهاجر را به حالت خطرناکی سوق داده است. اگر شما از مردم بخواهید که کار خود را متوقف نمایند، به خانه بفرایند و در خانه بمانند آن ها منبع دیگری برای درآمد ندارند، بنابراین افراد بین حفاظت از خود در برابر ویروس و از دست دادن درامد درگیر می شوند. این ها معضلاتی جدی هستند.

در گزارش سازمان بین المللی کار ذکر شده است که منطقه آسیا و اقیانوسیه معادل 125 میلیون کارگر در معرض خطر از دست دادن کار خود هستند. سازمان بین المللی کار دقیقاً تصریح ننموده است که چگونه بسیاری از کارگران در اثر بحران بیکار خواهند شد، اگرچه گفته شده است که اتمالا نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی بالاتر از 25 میلیون پیش بینی شده در ماه گذشته است. در شروع امسال، 190 میلیون کارگر در سراسر دنیا بیکار بودند. سانگون لی، مدیر بخش سیاست اشتغال سازمان بین المللی کار و نویسنده اصلی این گزارش، گفت که تأثیر بحران فوری بوده است.

لی گفت: ما در ایالات متحده، کانادا و بسیاری از کشور های اروپایی شاهد کاهش شغل هستیم و انتظار داریم که اگر در حال حاضر اقدامات جدی و فوری صورت نگیر، فرایند بهبود بسیار طولانی و دردناک خواهد بود. براساس این گزارش، چهار بخش در دنیا که به سختی آسیب دیده است عبارتند از:

-خدمات هتلداری و غذا

-ساخت و ساز

-خرده فروشی و خدمات تجاری

-فعالیت های اداری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 861

به "از بین رفتن 195 میلیون شغل در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین رفتن 195 میلیون شغل در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید